door Web » 26 apr 2013, 20:47
Tja, ik zelf zal ook moeten overwegen wat ik doe. Ik heb de 190E eigenlijk min of meer als 'reserve/hobby' auto naast de daily. Een volwaardige reserve is-ie niet meer in kwarttarief, omdat ik 'm dan in de pekelmaanden niet kan pakken als het nodig is. En juist dan wil ik niet opeens vervoerloos zijn. Misschien zou ik in zo'n geval de auto dan maar moeten overschrijven om 'm te kunnen gebruiken (liever niet natuurlijk, in de pekel). Continu voltarief is op benzine ook nog wel te overzien, maar wel een beetje zonde geld voor een auto waar je zelden mee rijdt.
Voor waardevermindering ben ik niet zo bang. Als de eerste storm "paniekverkopers" geweest is, zal een Benz weer normale prijzen opbrengen die z'n waarde als auto vertegenwoordigen op basis van z'n conditie, ipv een schijnwaarde die alleen maar op het belastingvrij-zijn gebaseerd is. Je ziet al jaren dat ze van "voorlopig niet belastingvrij" bouwjaren helemaal niet veel goedkoper zijn dan de wel belastingvrije exemplaren, dus de 190 houdt van zichzelf al goed z'n waarde, daar heeft-ie geen belastingvoordeeltjes voor nodig.
Voor de W201 geldt dat de uitvoeringen zonder bretter misschien wel als eerste zeldzaam en daarom gewild gaan worden, zeker omdat veel mensen de bretter achteraf toevoegen en daarmee een origineel vroeg model nóg zeldzamer maken.