door MBSLC » 25 apr 2013, 13:55
Nee vriend, zo'n regeling is klaarblijkelijk terug te draaien, en misschien niet zo heel onterecht.
Voor mijn 1984'er W201 ga ik nu 452 E per jaar betalen, en mag ik het hele jaar rijden. Hij is dermate in orde, dat ik hem heus niet ga verkopen voor een recentere auto, no way. Zelfs niet voor een recentere W201. Over 11 jaar is hij helemaal belastingvrij, als ik hem dan nog heb, wat ik trouwens niet uitsluit.
Voor mijn garagegestalde ( a 100 E p.m. ) W107 SLC ( 1979 ) ga ik nu 120 E max betalen, en mag ik in dec/jan/feb niet rijden, wat ik toch al nauwelijks deed. Over 6 jaar is hij helemaal belastingvrij.
Lastenverzwaring voor mij : 572 E per jaar, maar wel voor 2 klassiekers, waarvan ik de W201 dagelijks gebruik.
Ik denk dat het veel erger voor me gekund had......
En laten we wel zijn : ik rijd er toch ook in, net zoals mijn buurman in zijn auto ?
Bovendien komt mijn W201 uit Dld, en is er nog nooit een cent wegenbelasting voor betaald, hier.
Wel heb ik meelijden met de dieselrijders, die weinig rijden en hun auto helemaal netjes hebben en houden ( bv Wiersma ), maar die afgetrapte diesels die er niet uit zien, ben ik ook liever kwijt als rijk.
Da's geen reclame voor ons , liefhebbers.
Groet,
Richard.
STERREN STRALEN AAN DE HEMEL, STERREN STRALEN OP DE WEG !