Sublieme argumentatie van een niveau waaraan menigeen (hedendaagse politici nadrukkelijk NIET uitgesloten) een puntje aan kan zuigen

Leuk om VVD en PvdA sites mee te spammen
Beste KNAC,
Wat een eer! De oldtimer mag dit landje van de ondergang redden! Met een Aygo lukt dat niet, maar met mijn 535i uit 1985 wel!
Nu de overheid ruiterlijk toegeeft dat het om een crisismaatregel gaat en het puur om het geld te doen is, wordt het misschien tijd om de zaak dan ook op die manier te benaderen. Wij oldtimerbezitters dienen vanaf 2014 jaarlijks 150 miljoen naar de schatkist te dragen.
Maar hoe realistisch is dat streven? Bestaat er wel een regeling te verzinnen die dat daadwerkelijk oplevert? 150 miljoen is pakweg 1000 euro per oldtimerbezitter! Dat is wel heel veel geld voor iets waar je vrijwillig vanaf kunt zien.
Als ik het sommetje zo maak, dan kom ik tot de vaststelling dat we niet genoeg oldtimerbezitters hebben om een dergelijk bedrag op te hoesten. Om 150 miljoen per jaar aan de staatskas bij te dragen hebben we minstens 5x zoveel oldtimerbezitters nodig en die moeten dan ook allemaal betalen! Anders lukt het niet.
Dus laat de overheid weten dat ze genoegen zal moeten nemen met veel minder. Wilt ze geld uit de zakken van de oldtimerbezitter kloppen, dan mag ze blij zijn met 200-250 euro per jaar per liefhebber. Vragen ze meer, dan gaan mensen andere keuzes maken.
En wilt Weekers toch meer geld, dan heeft hij meer liefhebbers nodig! En in de regel realiseer je dat door iets aantrekkelijk te maken. Niet door het af te straffen! Geef ons de waan dat we er ook voordeel van hebben. Kies voor een gunstig en brandstofonafhankelijk oldtimer-tarief. Verlaag de leeftijd van dat oldtimer-tarief naar 25 of zelfs 20 jaar. Dan komen de auto’s die nu nog gestald staan voor later ook weer buiten en leveren die ook nog wat op. Zorg voor een plafond op dat oldtimer tarief, zodat zware, luxe en dus bijzondere exemplaren ook behouden blijven, blijven tanken en veel accijns opleveren. Maak schorsen goedkoper, zodat mensen eerder geneigd zijn om old- en youngtimers te bewaren, zodat er voldoende aanwas is… etc. En als de crisis voorbij is, is er uiteraard ook weer ruimte om het oldtimerklimaat te verbeteren. Toch?
Alleen zo kom je aan recurring revenue. Met de huidige plannen maakt hij alles in 1 jaar kapot en levert het nooit meer iets op.
Succes met de onderhandelingen!