Beste Forumleden,
Ook ik volg dit en ben ook zeer benieuwd wat er komen gaat.
Bij de nieuwjaarsreceptie sprak ik Kathodyne, die mij wist te melden dat hij ergens gelezen had dat de vrijstelling voor de oudere auto's blijft bestaan.
Inmiddels heb ik op de
http://www.fehac.nl bij de twitter-berichten gelezen dat de vrijstelling is gered, en dat de belasting op de nieuwere auto's omhoog gaan.
Daarna heb ik de site van
http://www.pbl.nl bezocht, die reageert op de reaktie van de Fehac die meld dat hun onderzoek niet goed is gedaan. Zij leggen uit, onder het kopje nieuws, dat zij het wel goed hebben gedaan, maar de Fehac juist niet.
Dit staven zij o.a. met de info van het cbs,
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/B1E60D53 ... atwerk.xls , wanneer je dit op je balk plakt, en open, kan je de verreden km's per bouwjaar en brandstofsoort bekijken.
Dan kan je dus zien dat de bouwjaren diesel 25 t/m 30 jaar oud veel meer km's maken dan de jaren erna.
Als ik ook deze cijfers bekijk, en je weet dat de overheid geld nodig heeft, dan zegt mijn gevoel dat als de belastingvrijstelling naar 30 jaar wordt opgekrikt, en eventueel diesels naar 35 jaar, dat de groep die overblijft te verwaarlozen is. Eventueel komt er misschien ook nog een regeling dat je moet aantonen voor dagelijks gebruik een andere auto hebt.
Hoe het uiteindelijk worden gaat weet ik ook niet, maar ik denk dat je er wel van uit kan gaan, dat het minimaal word opgerekt naar 30 jaar.
We zullen het zien.
Mvg, Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.