Volgens mij hebben we een klassiek voorbeeldje van miscommunicatie hier.

Keesenmarie, als jij/jullie de 190D niet meer als 60 dagen per jaar zouden gebruiken, dan zou je eventueel geen MRB (of een lager bedrag) betalen. Dus dan heb je je 190 als een hobby auto (ongeacht of je een nog een andere auto hebt of niet). In de praktijk zullen de meesten echter nog een andere auto (meer modern/schoner) hebben.
En zo niet en je gebruikt je 'old-timer/young-timer/wat dan ook voor dagelijks gebruik, dan zou je gewoon MRB moeten betalen. Ook ik begrijp werkelijk niet waarom sommigen vinden dat ze bij dagelijks gebruik en 10.000 km of meer per jaar geen MRB zouden moeten betalen. En ja, dat geld wat mij betreft ook voor iemand die dagelijks een MG-B, Citroen DS, of MB Pagode rijdt.
En ik spreek hier niet uit eigenbelang of zo, want ook ik heb een auto uit 1985 en zal (tenzij we een 30- of 60-dagen kaart gaan krijgen) het haasje zijn, terwijl ik dagelijks in mijn Audi TDIe met 129gr/km CO2 uitstoot (en roetfilter) rijdt.