door Bassje » 30 okt 2012, 01:26
Ik heb ook altijd al gezegd dat de MRB-vrijstelling voor die kleine hondenhokken zoals een C1 of Aygo en consorten ook moet worden afgeschaft. Net zoals de lagere bijtelling of zelfs GEEN (!) bijtelling op zo'n elektrisch hok of zuinige auto. Ik vind dat de mensen die daarin rijden al genoeg voordeel genieten omdat ze een stuk minder vaak hoeven te tanken. Daarom vind ik het belachelijk dat er voor die auto's andere belastingtarieven en lagere bijtelling in het leven is geroepen. En laten we eerlijk zijn, het Nederlandse wegennet wordt er daardoor niet fraaier op.
Als je de wegenbelasting voor dit soort voertuigen weer invoert, vraag je een kleine bijdrage aan de bestuurders van deze auto's, de wegenbelasting zal namelijk gezien het gewicht toch niet zo hoog uitpakken. Maar vele kleine bijdrages maken als geheel iets groots, waardoor er daardoor weer best een leuk bedrag op de Nederlandse Staatsrekening terecht komt.
Schaf dat soort onzinmaatregelen eerst maar eens af, ik denk dat dat veel meer opbrengt voor de staatskas dan deze maatregel.
Ik ben overigens niet tegen enige vorm van belasting op oldtimers. Maar goed, we zullen zien hoe het uit gaat pakken, wie weet verandert het nog.
Mijn auto is nu nog belastingplichtig en wordt niet meer belastingvrij als deze maatregelen worden doorgevoerd. Tja, dat is dan maar zo, zo hoog is die wegenbelasting op mijn auto ook weer niet.
Ik rijd er geen meter minder om.