door Stern » 30 okt 2012, 10:58
Dat is toch wel een hele korte regel,
105. Vervallen vrijstelling oldtimers MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
Hier komt vast nog wel een verdere uitwerking van, maar, ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit zeker voor een grote groep rijders op LPG en diesel, zeker met een eerste auto, grote gevolgen heeft.
Maar, laten we eerlijk zijn, we wisten dat dit eraan zat te komen, als er zo krap wordt gemeten bij nieuwe auto's met de co2 uitstoot, en je ziet dat er in grote getalen auto's van 1986 en ouder geïmporteerd worden/werden, waarvan zeker de diesel een grote uitstoot heeft, lees maar eens de ontwikkeling van de motoren van mb 1980/1995 hoe schoner ze zijn geworden, waarbij na 1989 een grote slag is gemaakt, dan weet je dat hier op ingegrepen gaat worden, wat ik dan ook niet onterecht vind.
Ik denk ook dat het gewoon afwachten is hoe de wet verder uitgewerkt word, voor die tijd is het gewoon gissen.
Voor diegene die puur uit hobby een diesel van 1986 of ouder heeft, naast zijn gewone auto, en er recentelijk nog een fors bedrag voor heeft betaald, is het zuur.
Gr. Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.