Nou, vandaag eindelijk de tijd gevonden, maar vooral het goede weer

, om te gaan wassen, kleien en waxen.
Vanmorgen om 07.00 uur (!) naar de wasbox geweest en de auto op de hand gewassen met Meguiars Shampoo.
Die laat je auto zo glimmen, dat je erna eigenlijk helemaal niets meer voor voelt om te waxen e.d. .
Maar die spullen van 110 E heb ik uiteindelijk niet voor niets, en waxen moest nu echt gebeuren, was eind vorig jaar dat ik het voor het laatst gedaan had.
Het kleien gaat erg makkelijk: je sprayt wat detailler op ong de helft van je kofferbak, je wrijft zachtjes met het stukje klei er overheen, en veegt het daarna droog. Je klei is beige, maar wordt al snel bruin, van al het vuil wat je er af haalt.
Je vouwt het klei weer om, en kunt met een schoon stuk verder. De motorkap doe je bv in 4 delen, 1 spatbord per keer, etc etc. De gebruiksaanwijzing zegt dat je met een kwartier de hele auto kan doen. No way, reken eerder op een 3 kwartier tot een uurtje, je moet ook geen haast hebben.
Het oppervlak wordt idd spiegelglad, maar je haalt niet echt alle plekjes ermee weg, daarvoor gebruik ik dan toch Commendant 4 meen ik.
Hierna de Ultimate Liquid Wax van Meg's gebruikt: smeert makkelijk in ( is zo dik als vla ), maar moet er dun op,en poetst makkelijk uit, zeker net na het kleien. Mijn vriendin zegt dat het lekker ruikt, ik rook niets
Verder kan ik over de wax nog niets zeggen : eerst maar eens wat regenbuien afwachten, en in NL word je meestal op je wenken bediend
Reken voor het waxen ook zeker een uurtje, zeker met alle oponthoud door voorbijgangers, kennissen en vrienden.
"Poets je de verf er niet af ?" en "wanneer doe je de mijne ? " heb ik ongeveer 50 x gehoord vandaag.
Al met al een kleine 3 uurtjes bezig geweest, en toen was ik het zat ook.
Morgen tussen de buien door nog even de wieldoppen doen met wax, en eventueel al het kunststof met die kachelpoets
(ben de naam even vergeten ) die hier op het forum staat.
Als je alles rustig en netjes wilt doen, dus ook incl chroom, bumpers etc, reken dan maar op een dagje werk.
Hij glimt nu als een dolle, maar heb geen foto's gemaakt, want dat laat zich lastig fotograferen.
Wel erger ik me mateloos aan de raamrubbers : ze geven vreselijk zwart af, waardoor je Classic Weiss af en toe wat zwarte strepen/vlekken krijgt , die zich niet of moeilijk laten verwijderen ( iemand een tip ? ).
Al met al een leuk dagje, maar wel vermoeiend.
En nu een pils !
Groetjes,
Richard.