Vandaag was het eigenlijk de eerste mooie zomerdag hier in Purmerend, dus besloot ik : het wordt, net zoals vorig jaar in April ( dit jaar dus 4 maanden later ! ), weer een poetsweekend.
Vanmorgen om 08.00 uur begonnen : wassen, hierna kleien met Megs, heb de bar nu voor de 2e keer gebruikt, hij is eigenlijk nog niet op. Kan er nog een halve auto mee doen. De Rode Detailler raakt wel aardig op, na 2 keer de auto te hebben gedaan, ook ong een halve auto tegoed. Dus met 1 bar en 1 fles doe ik 2 1/2 x de auto. Niet goedkoop, maar zeker niet duur. En een fantastisch resultaat.
Hierna werd het al warm, en moest ik in de schaduw gaan werken, om te gaan compounden. Dit had ik nog nooit gedaan, 2 jaar terug wel met Commendant aan de gang geweest, maar nu dus met de Megs Ultimate Compound. Gewoon op de hand, was een zware klus. De lak wordt helemaal opgefrist, en het resultaat mag er zijn : een strakke laklaag, spekglad en alle oneffenheden en vlekjes weg. Gewoonweg super. Heb een halve fles gebruikt ! Om in te smeren de gele applicator van Megs gebruikt, om uit te wrijven de microfiber doek, en later katoenen wegwerphanddoekjes, die ik van mijn werk mee kan nemen.De microfiber doek bleef toch te nat, na verloop van tijd, en veegde niet meer goed droog.
Hij ziet er super uit nu, 6 uur later

, maar morgen moet ik verder om te polishen met Ultimate Polish ( ook nog nooit gedaan ), en om te waxen met Ultimate Wax. Ik ga er van uit dat het morgen lichter zal zijn, omdat alles nu spekglad is, en ik ook de grotere Even Coat Pads kan gebruiken, waardoor e.e.a. sneller zal gaan.
Het poetsen an sich is niet eens zo vermoeiend of vervelend ( het is zeer dankbaar werk

), maar je werkt steeds onder je macht : mijn bierbuik zit in de weg, je zit half op je knieen etc. Een brug is dan super : lekker op ooghoogte werken, da's veel minder vermoeiend. Maar ja, ik woon op een flat, en heb geen garage met brug erbij....
Verder lopen er met dit weer veel fraaie vrouwen voorbij, waardoor ik steeds afgeleid word
Helaas zijn het altijd de kerels die roepen : "Wanneer doe je de mijne..."
Wordt morgen vervolgd.....
PS Ik heb geen foto's gemaakt, het is zeer lastig te fotograferen, zeker met Classic Weiss.
Ik heb nog even aan Orion gedacht, maar las net dat hij met andere problemen worstelt, waarbij poetsproblemen in het niet vallen