Net een 2-jarige APK gehad, dus de auto begin ik weer winterklaar te maken : winterbanden eronder, verse koelvloeistof na een temperatuursensor die stuk was ( wordt dinsdag a.s. gemaakt ), anti-vries etc, deuren insmeren met speciale vaseline enz enz. Ik ga nog een maand op vakantie, en als ik terug kom, wil ik direkt ( winters ) kunnen rijden.
Normaal mag ik bij mijn garage gebruik maken van een brug , om op ooghoogte te werken, maar dat kwam vandaag niet gelegen. En nu is het nog droog, dus toch vandaag maar begonnen.
Vandaag dus de hele auto auto gewassen, en de rechterzijkant gepolished en in de was gezet, met alleen maar Megs produkten. Uit de serie Ultimate .
( Achterspatbord, achterdeur, voordeur, voorspatbord en rand langs het dak. Een dik uur bezig geweest, met flink zweten.
Morgen ga ik hetzelfde doen, voor de linkerkant van de auto.
Volgend weekend de liggende delen : motorkap, dak en kofferbak, maar dan moet er ook gekleid en gecompound worden : deeltjes vogelpoep, hars, bladeren-shit en andere vuiligheid laten zich toch niet volledig verwijderen met polishen en waxen alleen.
Maar uiteraard hebben de zij-delen hier minder hinder van, als de liggende delen.
Helaas moet ik eerlijk bekennen ( het spijt me, Orion ), dat ik het poetsen steeds minder leuk ga vinden, en het lijkt ook wel steeds zwaarder te worden, ondanks dat ik de beste materialen gebruik en nergens op bezuinig. Ik ben 51 jaar, maar loop te zweten als een gek, en voel me nadien, een echt oude man. En dan heb ik alleen de zijkant nog maar gedaan, maar natuurlijk wel op een krukje, dus buik zit in de weg, kracht zetten is lastig etc etc.
En omdat de auto er al mooi uitziet ( al zeg ik het zelf ) door eerdere poetsbeurten, krijg je ook niet heel erg veel eer van je werk, het is uiteindelijk "alleen maar " bijhouden, niet zozeer opknappen.
Nou, 1/3 deel zit er op, ik ga mezelf maar even op een grote pils ( of 2 a 3

)trakteren, na deze noeste arbeid.
Foto's volgen !