Ik heb een beetje het gevoel dat als ik met wax bezig ben, maakt niet zoveel uit welke, dat dat het rubber en of kunststof een beetje "oplost ", of smeerbaar maakt, overdreven gezegd. Zal wel met weekmakers te maken hebben.
Sterker nog, het lijkt wel wat uitgesmeerd te worden over het witte metaal van bv de deur, zeker in de grensgebieden, waar het rubber in contact komt met het staal, maar ik had ook niets afgeplakt, misschien had ik dat moeten doen.
Bij mij komt er dan een soort rook-zwarte streep, die ik wel meteen weg kan poetsen. Dit is gelukkig alleen tijdens poetsen, niet bij het wassen.
Het zwarte verticale streepje van de rubbers bij de spiegels en soms bij de handels, veeg ik na het wassen gewoon weg, als alles opgedroogd is. Staat anders een beetje raar ( verticale striping ?

). Maar dan moet hij wel goed in de wax staan, anders veeg je het er niet zomaar af.
Ik was nu met Wash and Wax Ultimate van Megs, waardoor de waxlaag aangevuld wordt tijdens het wassen, maar heb dat nog maar 1 x gedaan, te vroeg voor conclusies, dus.
Maar de kleur van onze auto's werkt natuurlijk niet mee, om die streeploos te houden !
Groetjes,
Richard.