ik heb allerlei berichten op internet gevonden dat in 2008 1 liter slaolie ong 80 cent kostte bij de aldi. dat is niet duur, maar wel alweer 3 jaar geleden. dus morgen misschien maar eens even bij de aldi checken

.
ik kan me eigenlijk zelf nauwelijks voorstellen dat ze de prijs zover omhoogkrikken dat het duurder dan diesel is. en anders direct slaolie bij de boeren inkopen

(of in het buitenland. daar zal het ongetwijfeld goedkoper zijn.)
hier een interessant filmpje uit 2004 (ja sorry) over rijden op slaolie. (in het filmpje een W201 die op slaolie rijdt).
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... p-slaolie/ overigens schrok ik ook van een aantal nadelen van het rijden op slaolie als je je auto niet hierop aanpast.
slaolie is stroperiger wat leidt tot een slechte verstuiving wat weer leidt tot verkoling van de verstuivers (hoe kouder, hoe erger).
slaolie is biologisch afbreekbaar, dus kans op bacaterien (wat die doen, geen idee)
slaolie is een oplosmiddel, dus oude troep uit je tank en leidingen etc komen in je motor en verstuivers terecht.
slaolie zou een lager cetaangetal hebben, wat zorgt voor een hogere mechanische belasting van de motor en dus een kortere levensduur.
rijden op slaolie is verboden en Nederland, en de uitlaatgassen ruiken behoorlijk naar oliebollen
laatste nadeel.. ik heb een benzinemotor

wel nog een voordeel, de uitstoot blijkt zo goed als helemaal milieuvriendelijk te zijn.
update: op 11 aug '11 kostte bij de (wellicht ietwat duurdere) appie heyn 1 liter slaolie: 1.27 euro