Vanmiddag bougies vervangen, er zaten bosch in, al zo'n 15000km en sinds vandaag NGK.
Van de oude bougies was er eentje iets donkerder en daarmee dus afwijkend van de rest.
Sinds de nieuwe bougies erin zitten loopt de motor wel iets rustiger stationair.
Er zijn minder schommelingen in toerental nu, maar helemaal opgelost is het nog niet.
Zaterdag ga ik het CO maareens laten controleren, kijken of daar nog wat aanpassingen nodig zijn.
Nu met de nieuwe bougies, is rpm stationair in de D(rive) stand v/d automaat 700/750 toeren.
In de P(ark) stand v/d automaat wat hoger, ik schat 850rpm.
Zal er wat foto's bij plaatsen.
Ik heb wel gemerkt dat de motortemperatuur bij lange tijd stilstand stationair draaien behoorlijk oploopt, tot de streep van 100Graden celsius!! en pas daarna slaag de koelfan aan en gaat de temp weer wat zakken om daarna weer op te lopen.
Dat is toch niet normaal, zohoog? ik had begrepen dat bij 87gr. celcius de thermostaat moet open gaan, dus ik denk dat daar ook nog een reparatie nodig is.
Zal er een foto van de hoge temperatuur erbij zetten.

- 20140207_183828_100grc.jpg (189.04 KiB) 5552 keer bekeken
pas bij de 100(of is het 90gr.?) op "de streep" gaat de koelfan pas zijn werk doen, eerder niet!
tijdens rijden is de temp iets boven de 80 overigens.

- 20140207_183256_3in1_drivec.jpg (178.84 KiB) 5552 keer bekeken
Met de automaat in de D(rive) stand.

- 20140207_183324_parkc.jpg (218.44 KiB) 5552 keer bekeken
Met de automaat in de P(ark) stand, een wat hoger toerental,
Bij afremmen, NET voor stilstand zakt het toerental tot ietsje boven de 500, ik schat 550rpm, dat vind ik te laag.