Nu maar eens een keertje goed nieuws melden
Na veel zoek en meetwerk was er eigenlijk niks te vinden wat niet in orde was. Alle waardes die gemeten waren, voldeden aan de opgaves in het werkplaatshandboek, en na alle vacuumleidingen, brandstofleidingen, massapunten en de rest van de bekabeling nog eens nagelopen te hebben, niks kunnen vinden.
Totdat een bevriende monteur met het idee kwam, laten we de co nog eens afstellen. Ik had de co al een keer af laten stellen (wat toen niet echt vanzelf ging), maar dat was voor montage van de nieuwe potmeter. Nadien is dat niet meer gebeurd omdat de auto verder goed liep, en toen is enkel de potmeter afgesteld.
De co waarde die in eerste instantie gemeten werd was 0, en die bleef ook een tijdje 0 na het verstellen. Op een gegeven moment kwamen we langzaam boven 0, en na wat finetuning hebben we hem zo gezet dat hij mooi tussen de 0.4 en 0.5 zit. Na een ritje en nog eens meten bleef de waarde ook mooi tussen de 0.4 en 0.5, iets wat we voorheen niet voor elkaar kregen.
Daarna de potmeter ook nog even nagekeken, en deze was ook nog binnen de marges, dus wat dat betreft zat het allemaal goed. Inmiddels heb ik er nu zo'n 700/800 kilometers mee gemaakt, waarvan heel wat stadsritten, en hij heeft me niet een keertje in de steek gelaten. Als ik nu rem zakt het toerental, maar zodra het rond de 700 toeren zit wipt hij weer omhoog, en blijft hij mooi stationair pruttelen.
Ik ga er voor nu even vanuit dat het probleem opgelost is, mocht het toch nog eens voorkomen dan gaat het verhaal hier gewoon weer verder.
Iedereen die heeft meegedacht bedank ik voor alle tips en adviezen, en hopelijk hebben andere met hetzelfde probleem hier ook wat aan