Voor de LPG rijders misschien nog een leuk feitje.
Heb net de belastingdienst gebeld en belastingvrij rijden is nog mogelijk. Dit met de reden dat de RDW en LPG bedrijven overuren draaien in deze dagen, en nu met wat rek zo de piek drukte te verlagen.
Mijn auto heeft NL toelating sinds 26 November, en daardoor is bij mij 26 februari 2014 een belangrijke datum. Dit is de dag waarop mijn kwartaal MRB wordt opgesteld, met de brandstof die er dan in zit. Blijf ik LPG rijden op 26 februari betaal ik over januari en februari MRB, met terugwerkende kracht zeg maar. Laat ik de LPG installatie uitbouwen vóór 26 februari (en de RDW verwerkingstijd in de computers meegeteld), dan betaal ik benzine MRB voor januari en februari. Opzich nog best logisch tot nu toe

, maar de Benz staat bij mij in de verkoop. NL is nu geen optie, dus het wordt Belgie of Duitsland ofzo..
Op het moment dat ik mijn wagen 'afmeld voor export' op 15 februari (wat marge voor de verwerkingstijd van de RDW en belastingdienst) zodat ik op 26 februari geen wagen op mijn naam heb staan. Uiteindelijk krijg ik geen MRB aanslag over januari en februari, en geef ik potentiële kopers de kans om proef te rijden.
Een andere set wielen heb ik al, maar een proefrit kan nu ook zonder handelaars platen
Voor mensen die verkoop overwegen wellicht fijn om te weten.
En dit is puur alleen voor LPG!
Let wel op, je verliest zo je kenteken en terug naar de gele NL platen is niet zo simpel.
Armand: "Vrijheid.. is een volgetankte Mercedes"