Het zal hier ongetwijfeld al besproken zijn, maar sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk.
I.v.m. de overgangsregeling voor benzine auto's kom ik op de site van de belastingdienst alleen maar tegen dat in de maanden Dec. Jan. en Feb. geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg.
Nergens kom ik het woord schorsen tegen.
Als mijn auto verzekerd is, en APK gekeurd, mag ik hem dan in die periode zonder schorsen op eigen terrein zetten?
Indien schorsen toch verplicht is, betaal je dus 24 Euro.
Een jaar later dus weer.
Echter, indien je binnen een jaar opnieuw schorst, moet je het hoogste tarief betalen, zijnde 120 Euro.
Dit betekend dus dat je voor de tweede en verdere schorsings periodes je precies op de dag moet schorsen om niet weer binnen het vorige schorsingsjaar te vallen, en ook weer niet een dag later, want dan ben je dus te laat.
Dat wordt dus die ene specifieke dag in het jaar heel dik rood kleuren in de agenda, anders hang je alsnog.
Laatste vage verhaal binnen deze regeling vind ik dat iedereen die van deze regeling gebruik wil maken in januari een brief krijgt, en voor 1 maart moet reageren om deel te mogen nemen.
Nu heb ik een aantal auto's geschorst staan, maar nog voor geen een een brief ontvangen. Die krijg je dus alleen als je auto niet geschorst is?
En als ik ze nou na 1 maart uit de schorsing haal, val ik dan buiten de boot voor deze regeling?
Vragen vragen vragen.
Groeten,
Bert