Wat mij als LPG rijder natuurlijk opvalt is het volgende:
Weekers: "Hierbij zij ook bedacht dat oudere diesel- en in mindere mate LPGauto’s
vervuilende auto’s zijn. Het betreft namelijk voornamelijk LPG-auto’s die
voorzien zijn van ingebouwde (niet-authentieke) G2-installaties"
Dat wordt dan als argument gebruikt om LPG bij de 40 jaar grens in te delen en benzine 30 jaar..WTF?
Alle rapporten die ik lees zijn erg helder. LPG is ruimschoots minder vervuilend dan benzine (en diesel) en dat geld ook al voor G1 en G2 installaties (meer nog voor G3). Ik vraag me dan af waar Weekers zijn informatie vandaan haalt.
Uiteraard is het idee er achter dat LPG relatief goedkoop is voor de automobilist en DUS een potentiële koe die verder gemolken kan worden.
Kortom in deze tijden van crisis wordt de extra koopkrachtdaling in huize VmaX:
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 316,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1264,00