Een keertje goed aanpakken helpt. Heb enkele jaren geleden een oude 146 gekocht als (jawel) pekelbakkie.
Oerbetrouwbaar ding. Holle ruimtes en zichtbare delen blijven ook goed. Maar de bodemplaat zelf is een ramp bij die dingen, binnenschermen voor ook. Rot als een mispel dus:

- Yabbadabba001.JPG (125.35 KiB) 2195 keer bekeken
Nee, dit is geen photoshop. Echte foto, genomen met de 'zelfontspanner', nog voordat ik begon met rotte randen wegslijpen. Ik herinner me het gezicht van de verkoper nog goed, toen ik een vuist naar binnen stak door de "nee hoor die is niet rot" bodem, en na stevig onderhandelen voor een prikkie alsnog de auto kocht
Paar dagen bezig geweest, uiteindelijk acht(!) gaten gevonden en dichtgespetterd, sommige flinke lappen plaat:

- FredNotHappy1.JPG (165.44 KiB) 2195 keer bekeken
en voor de rest wat loslatende carrosseriekit plekken behandeld door alles eraf te bikken wat los zat. Daarna ruim in de RX5/RX10 gezet, naden gekit en nog een paar lagen RX10 erover. Gevolg: enkele pekelwinters later was nog alles steeds prima en geen nieuwe rotterij. Mooi spul, dat RX.
Maar het tipo quattro platform (164, 166) rot niet zo hard. Best aardige auto's.
Alleen jammer dat het onderstel van de 166 nogal gevoelig is. En zo heb ik een hoop dweilen van auto's gehad, ik hoop dat kwaliteitsmerk Mercedes me niet teleur zal stellen