LPG is inderdaad de schoonste brandstof, maar niet zó schoon, dat je daarmee van een vieze auto meteen een schone maakt. Wel iets schoner, maar niet zo schoon als bv. een '91er 190 met geregelde driewegkat. Nieuwere auto's zijn nóg weer een stuk schoner. LPG in een oudje bouwen helpt, maar niet voldoende om dat verschil goed te maken.
Tja, de oldtimerregeling was nooit bedoeld voor dagelijks gebruik, daarom wordt dat nu rechtgezet. Jammer voor hen die er gebruik van maakten, maar ik vind het eigenlijk wel fair dat iedereen voor dagelijks gebruik hetzelfde betaalt, en niet de oudste vuilste auto's het minste. Dat was gewoon krom, hoe je het ook bekijkt. Dat we nu vervolgens allemaal te veel gaan betalen, dat is een ander verhaal
Gelukkig wordt er wel aan gewerkt om liefhebbersauto's die niet dagelijks gebruikt worden, wél belastingvrij te houden. Het wordt even afwachten hoe dat gaat uitpakken.