door DelaRobbie » 25 okt 2012, 22:18
ach die 'milieuzones' komen er niet, hoe ga je die controleren?, alle kentekens vastleggen zeker, welnee dan krijg je weer gedoe over privacy enzo, bovendien wat doet het wel niet met de concurrentiepositie als de ene stad wel en de andere géén milieuzone heeft, de middenstand gaat er niet blij van worden! bovendien moet er weer een hele ambtenarij voor opgetuigd worden om dat alles te controleren, en daar is geen tijd&geld voor, en was het er wel, zou dat aan zinnigere doelen besteed moeten worden! en dit alles alleen maar om de pre '87 autos uit de stad te houden.., laat me niet lachen.
over een paar jaar ligt de meerderheid daarvan op de sloop, want als je ze dagelijks gebruikt gaan ze flink achteruit, het
blijven machines die al 25+ jaar op straat staan natuurlijk, en aan o.a. de roestduivel ontsnapt geen Benz.
al met al een geweldige uitspraak natuurlijk, maar ik ben pas écht blij als het nieuwe kabinet het overneemt, maar aangezien wegenbelastingvrij na 30 jaar een europese regel is kan ik me niet voorstellen dat ze veel anders kunnen, en dat er vervolgens toch nog 'gekeken' wordt naar het mogelijk instellen van de milieuzones is natuurlijk symboolpolitiek om de milieutaliban een beetje gerust te stellen. het CPB gaat dit weekeind de nieuwe plannen doorrekeken, benieuwd of dit
ook nog ter sprake komt...