even niets van me laten horen, maar mijn moeder (81) behoeft plotseling intensieve hulp en ondersteuning en eerlijk gezegd had ik nauwelijks tijd om me met de 190E bezig te houden.
Onder 'even voorstellen' had ik al genoemd dat er in Januari misschien een koprevisie/motorrevisie zou gaan plaatsvinden omdat het olieverbruik aanzienlijk wordt.
De wagen was echter wel dagelijks bruikbaar en gezien de huidige familiaire omstandigheden was het gebruik van een tweede auto niet bepaald een overbodige luxe.
Ik had sinds kort wel wat startproblemen en na het het vervangen van de brandstof drukregelaar verbeterde dit enigszins^^. Vrijdag jl. was er echter geen starten meer bij

dat wil zeggen, na 8 tot 14 pogingen slaat de motor aan maar loopt hij zeer gebrekkig stationair en mag je vooral het gaspedaal niet aanraken!! doe je dat wel, dan valt hij stil en kan je weer overnieuw beginnen (het record was 19 keer

Blijf je overal af, dan gaat hij steeds gladder lopen en kan je op een gegeven ogenblik wegrijden alsof er niets aan de hand is.
Indien hij eenmaal warm gelopen is en je wil na een tijd weer starten, dan gaat dat niet echt als een nieuwe, maar hij slaat aan, soms even op 3 cilinders en loopt daarna weer 'normaal'.
Een vriend van mij die samen met mij de motorrevise zou gaan doen en vroeger monteur was op Zandvoort heeft alles doorgemeten en nagekeken en staat voor een raadsel.....
Punt is namelijk dat wat je kan doormeten redelijk beperkt is en dat bepaalde euvels zich niet ALTIJD voordoen, zoals bijvoorbeeld: vaak loopt de motor stationair indien hij warm is netjes en strak en van het ene moment op het andere gaat het stationaire toerental omhoog

Soms, (ook weer niet altijd) valt het weer terug naar normale waardes....
We staan zo langzaam voor complete raadsels hier...

Graag een reactie van een van jullie,
Gr,
Luc
Heeft er iemand een idee wat deze bizarre storingen kunnen veroorzaken?