Als jij nou eens naar een sloop gaat met de benodigde gereedschap voor:
Bobine verwijderen.
Module verwijderen.
Verderlerkap +rotor verwijderen.
Je gaat naar een sloop.
vraagt of je even 3 onderdelen mag testen en de gene die het probleem oplost koop je.
hiermee gaan ze 100% wel mee akkoord. handig om te vragen of hij een lopende 190 heeft. dan weet je zeker dat de onderdelen goed zijn.
je pakt even een bobine, module en verdelerkap+rotor die er goed uit zien en plaatst deze een voor 1 in je auto.
Eerst Bobine verwijdere, plaatsen, auto starten.
lost dit het probleem niet op.
Module verwijderen, plaatsen, auto starten.
lost dit het niet op, verdelerkap+rotor veriwjderen en plaatsen en auto starten.
1 van de 3 zal vast het probleem oplossen.
zo niet.... dan is het handig een kenner langs te laten komen op het gebied van deze auto.
die kan vast wel wat 'testjes' verzinnen om erachter te komen wat het is.
Wat ik je nog even vooraf kan hinten is: testen of er uberhaupt benzine richting je verstuivers gaat.
je hebt nodig: lucht, benzine, vonk. het is logisch dat je vonk niet goed werkt... maar stel dat het toch je benzine is.
het is eigenlijk heel makkelijk.
verwijder je luchtfilterhuis.
draai een benzine leiding van 1 of meerdere cillinders los. doe maar op je spinnekop en niet bij je injectoren. hiervoor heb je ringsleuten maatje 12 nodig. deze haal je wat omhoog, het liefst er uit.
dan
je moet je startrelais verwijderen. en pinnetjes (gaatjes) door verbinden. ik heb geen idee wat de cijfrtjes er ook alweer van zijn, maar het is makkelijk uit te leggen.
als je bij je rechter voorband staat en je kijkt richting het relais. je verwijderd het relais.
heb je aan de linker kant een aantal lege gaatjes, dus waar geen contactjes in zitten.
als je dan een voor een naar rechts gaat tot dat er 2 contactjes boven elkaar zitten (dus de eerste plek met 2 contactjes boven elkaar VANAF de linker kant) die moet je door verbinden.
stop hier even een stroomdraadje tussen. dan hoor je je pomp lopen.
wat er dan gebeurd is de pomp bouwt druk op en gaat via de retour weer naar je tank. er kan dus niks mis gaan.
dan druk je de luchtweger in. dus de klep waar de luchtfilter op zit. gewoon rustig naar beneden drukken. des te dieper je hem drukt des te harder het gaat lopen. doe het dus rustig aan.......
op dat moment moet er benzine uit het gaatje komen waar je de benzine leiding los hebt gedraaid. zo niet... dan komt er geen brandstof....
er moet dus brandstof uit komen, dit is goed !
als dat goed is het 90% zeker de vonk die er niet is. of niet goed is.
een slecht afgestelde motor start namelijk wel maar slecht.... die van jou wil niet eens aanslaan. dus lucht en benzine zijn dan goed. de vonk niet.
Wat een getyp

en anderen maar zeggen dat ik altijd alles afkraak
