door Vinnievw » 11 mei 2011, 22:05
Ik vind de auto er op de foto's netjes bij staan, de vraagprijs lijkt me goed en de tekst is volgens mij wel oprecht.
Over het ruw stationair lopen: volgens mij moet deze carburateur (Solex?) nog bijgevuld worden met ATF olie, dat zou het probleem kunnen oplossen. Als 'ie de laatste beurt bij 140.000 heeft gehad kan het natuurlijk best zijn dat dat niet meer in orde is. Het resoneren van het dashboard duidt in mijn optiek op een defect aan de motorophanging (motorsteun kapoet, kan gebeuren).
Houdt er wel rekening mee dat de M102 (de twee liter motor) met carburateur en automaat geen strepentrekker is. De eindoverbrenging is wat korter dan de bij 190E's waardoor je iets meer toeren op snelwegtempo maakt.
Ik zou sowieso incalculeren dat je wat kosten kwijt bent aan: vloeistoffen + filters + riemen vervangen en het nakijken van de remmerij (bij een automaat slijten de remblokken vrij hard). Probeer de auto objectief te bekijken, ga proefrijden, en probeer door eventuele vernaggelaarij te prikken van de verkopende partij: verhalen als 'hij remt niet goed omdat 'ie 25 jaar oud is' snijden geen hout.
Succes ermee!
Der letzte Mercedes, dem die Träume der Bundesrepublik noch ins Blech gepresst waren: groß, schwer, mit viel Chrom außen und einem Innenraum, der immer ein wenig nach deutschem Wohnzimmer aussah und roch, nach Holz und Leder und Sonntagsbraten