Ik wil dit topic toch graag een schopje geven want ik zit met het volgende:
Ik vind mijn Benz teveel verbruiken voor hoe ik em gebruik
Ik rij 5x in de week naar werk (35 km per dag totaal voor heen en terug)
Ik rij 2x in de week naar sport (8 km per keer totaal voor heen en terug)
Ongeveer 3 keer per week ritje van minder dan 5 kilometer totaal (supermarkt enzo)
Uitzonderingen daargelaten maak ik niet bijzonder veel kilometers maar ik vind niet dat ik alleen korte stukjes rij. Ik heb de laatste weken zuinig gereden en niet lopen trappen.
Toch is het maximale wat ik haal 1:8,7 en 1:9
Dit is toch niet normaal voor een 2.0e benzine, handgeschakeld uit 1986 ???
Ik heb de auto nu wel op winterbanden staan maar toch.
Bouchies nieuw, verdelerkap nieuw, motorolie nieuw, lucht/olie/benzine filters nieuw, multiriem nieuw en de motor loopt verder lekker. Ik moet binnenkort alleen de middendemper vervangen want deze is lek aan 2 kanten. (demper al thuis, dit weekend maar eens doen)
Ik wil de wagen nog laten uitlijnen en dan denk ik dat ik alles in mijn macht heb gedaan om deze zo goed mogelijk te krijgen.
Is het een optie om bij de lokale Mercedes dealer de motor opnieuw te laten stellen? Kan zoiets? Ik heb wel een soort plug gezien waarvan je zou denken dat je daar een diagnosemachine op kunt zetten maar heeft een lokale Mercedes garage dit soort apparatuur nog wel voor een auto van 25 jr en veel belangrijker: De expertise????
Lang verhaal, zijn er mensen die ervaringen hiermee hebben of tips?
(Ow, en ja ik haal de handrem eraf tijdens het rijden en de bandenspanning is precies goed!

)