Na even wat over en weer gelult te hebben over paardjes en veulens, Kwam er ineens een bedenkelijke blik op het gezicht van Paul, met de vraag, Moet het perse een W201 zijn?!
Ik ietwat geschrokken van zijn vraag, zei eigenlijk op zoek te zijn naar een 190 met een 2.6 6 in lijnmotor, omdat de auto meer vermogen had, en een toekomstige klassieker zal worden.
Met een brede grijns vertel hij mij om hem te volgen, en toen kwam deze auto tevoorschijn!
Een W124 E-klasse Cabriolet!
- Foto's-0379.jpg (187.74 KiB) 5477 keer bekeken
Ik was lichtelijk ontdaan door deze verschijning, aangezien het helemaal niets met een dikke 6 cilinder motor te maken had, en al helemaal niks met een W201! Ik vertelde Paul, dat ik aan de enkele uitlaat zag, het hier 'slechts een E200 betrefte, met 'slechts' 136 Pk bij 5500 RPM en 190NM.. Ik werd echter snel weer van mijn standpunt gelult, want het betrof een E220 met 16 kleppen, welke over 150PK beschikt, en 210 NM.
Ik was uiteraard nog niet erg overtuigt, Ik wist dat oude cabrio's erg zwaar waren, en zeker als het een formaat E-klasse betreft! En zei dus simpelweg, dat de auto met de 4-bak automaat niet vooruit te branden zal zijn! Er werd mij echter simpelweg duidelijk gemaakt dat dit pure onzin was, hij had de auto privé gereden en was zeer over de prestaties te spreken!
Ik was nu toch lichtelijk nieuwschierig geworden, en zag dat de E220 Cabriolet een wel heel mooie kleurstelling interieur had! namelijk licht beige leer! En tja, daar moest ik uiteraard een fotootje van schieten!
- Foto's-0380.jpg (112.95 KiB) 5476 keer bekeken
Ik was er helemaal dol van, dit merkte Paul uiteraard ook, en begon verder te vertellen over de auto, Hij had het exemplaar toevallig tegen het lijf gelopen in Belgie, nadat hij op straat een 200-serie uit 1985 had zien staan, en bleef bij de auto wachten om met de eigenaar te onderhandelen over eventuele verkoop haha

Die heeft hier alles mee te maken, Hij wil inmiddels met enige spoed van zijn auto af, Dit om meerdere redenen. Hij kan zelf weinig aan de auto sleutelen door alle electronica. hij heeft kleine roestplekjes en hij voelt zich niet meer in een Mercedes-Benz rijden, maar in een massaproduct wat zonder enige intresse in elkaar is gezet. Hij wil zo snel mogelijk terug naar een W201

De C-klasse is overigens op de roestplekjes na in complete nieuwstaat voor zover ik weet, en heeft zeer weinig Km's namelijk +-125000. Met de 2 liter Kompressor motor is het een niet vaka voorkomende uitvoering met heel veel opties! dus ik denk dat de verkoop wel door kan gaan!
Maar, ik had natuurlijk nog niet eens in de auto gereden en tja, zeikerd die ik ben moet eerst weten of het wel wat sneller is als mijn huidige trouwe diesel!
Daarom ben ik gisteren op aanraden van Paul een uurtje rond wezen tuffen, en manman wat een auto!! Echt ongelooflijk hoe fijn dit rijd, die 1625 kilo was bij het optrekken totaal verdwenen, ik had het gevoel op te steigen met het invoegen

Na een stukje 160km/h te hebben gereden, neigde ik alsnog naar doortrekken, en ik kreeg alsnog een duwtje van het accelereren! Dit had ik wederom niet verwacht en sprinte vrij gemakkelijk door naar 185km/h waarop een vrachtwagen besloot zijn collega voor hem in te gaan halen... Nu kwam er een minder punt, die 1625 Kilo was ineens dubbel aanwezig, vol in de ankers. eerst weinig reactie, bij verder indrukken toch een duidelijke snelheidsvermindering en dat was maar goed ook! met het zweet nog op mijn voorhoofd de snelweg weer verlaten, om vervolgens in de berm te stoppen en die kap open te gooien, en met een heerlijke weertje terug te rijden naar de garage, waar Paul onder een Franse tupperwaredoos vandaan rolde en mij zeer tevreden uit de auto zag stappen.
Heb hierna de auto nog eens goed bekeken, en heeft echt heel weinig gebreken, kleine beschadiging aan de achterkant, nauwelijks te zien, en het is gelukkig een plasitc kapje dus die zal de dealer uiteraard nog aan kunnen leveren. rechtsvoor een te verwaarloze lakschade, nog geen centimeters. er was een knopje in het interieur kapot, maar er werd mij plechtig belooft dat de auto technisch 100% zal zijn bij een eventuele verkoop!
Zo, een flink verhaal, en hopelijk binnenkort vervolg, aan m'n vader ligt het niet, die wil dolgraag van z'n auto af, en weer terug naar het klassieke Mercedes-Benz gevoel. wat zal betekenen dat als hij zijn auto verkoopt, ik de cabrio in de zomer rijd, en hij enige tijd in mijn W201....

Hier nog een foto van de achterkant, de beschadiging zit direct naast de kentekenplaat, en is overigens op de foto niet eens te vinden..
Tijdens het typen van dit bericht, werd er aangebeld, en raad eens!!
Jongens, ik ben eigenaar van een W124 E-klasse Cabriolet!!! helemala geweldig!!!

- Foto's-0381.jpg (139.86 KiB) 5474 keer bekeken