[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Werkcylinder koppeling : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 04:26

Werkcylinder koppeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Werkcylinder koppeling

Berichtdoor Theo10 » 27 sep 2021, 15:27

Hallo Benzvrienden,

Omdat ik binnenkort toch onder de auto moet werken leek mij het verversen van de vloeistof in de werkcylinder van de koppeling wel eens goed. Er zit een ontluchtingsnippeltje aan en door wat druk op het reservoir te zetten kan ik de 30 jaar oude vloeistof verversen; veel zal het niet zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Vr. groet,
Theo
Theo10
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 09 okt 2020, 21:00
Woonplaats: Berg en Dal
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Werkcylinder koppeling

Berichtdoor Theo10 » 03 okt 2021, 15:44

Gisteren heb ik het geprobeerd maar er kwam geen vloeistof uit de werkcylinder.
Zou het kwaad kunnen om de nippel er helemaal uit te draaien? :???:
Theo10
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 09 okt 2020, 21:00
Woonplaats: Berg en Dal
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Werkcylinder koppeling

Berichtdoor Gombal » 06 okt 2021, 22:15

Heb dit bij alle W124's die ik gehad heb ook gehad.
Nippel op de koppelingscilinder is kleiner als die van de remmen, sowieso qua zeskant.
Omdat er vaak vergeten wordt ook de koppelingcilinders mee te verversen tijdens remvloeistof verversen slipt die nippel dicht. Mijn eerste W124 had er ongeveer roest water inzitten omdat het koppelingscircuit erg lang niet ververst was en dus heel veel water bevatte.
Je kan deze er gewoon uitdraaien. (Wel zorgen dat je geen druk op het reservoir hebt staan, anders wordt het snel een grote bende, ik spreek uit ervaring :mrgreen: )
Vaak zit het gaatje idd verstopt in de nippel, als je hem eruit hebt is het kwestie van even doorprikken en schoon lazen.
(Mocht je ondanks de drukmethode niet de lucht uit je koppelingscircuit krijgen is Richards methode een optie of met een spuit, 60 ml oid, waar een slangetje aan zit verse remvloeistof vanaf de nemercilinder op de bak injecteren via de nippel, dan verdwijnt ook gegarandeerd de lucht. Zeker handig na gever of nemer cilinder wissel.
Houdt wel het niveau in je reservoir in de gaten dat die dan niet overloopt, of je moet de spuit steeds uit het reservoir vullen. Bij de kortsluitroute van Richard heb je daar geen last van.
Nadeel is wel van de kortsluitroute dat je eventueel vuil welke de nippel verstopte je systeem indrukt.
Avatar gebruiker
Gombal
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 25 sep 2010, 23:15
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Werkcylinder koppeling

Berichtdoor Theo10 » 07 okt 2021, 21:23

Als ik binnenkort weer onder de auto ga werken (heb geen put of brug) dan ga ik zeker de nippel controleren of hij niet verstopt zit.
Wordt dus vervolgd.....
Theo10
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 09 okt 2020, 21:00
Woonplaats: Berg en Dal
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Werkcylinder koppeling

Berichtdoor Theo10 » 29 okt 2021, 15:10

Inmiddels heb ik de nippel helemaal losgedraaid en er kwam remvloeistof uit. Had hem dus waarschijnlijk niet ver genoeg uitgedraaid.
Theo10
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 09 okt 2020, 21:00
Woonplaats: Berg en Dal
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron