Ik heb een vraag voor de wijze mensen hier...

Mijn verhaal zover:
Ongeveer een jaar geleden heb ik een Mercedes 190E 2.0 uit jan 1983 aangeschaft. Het betreft hier een importeerde wagen ca. 7 jaar geleden. Hij is geïmporteerd uit Duitsland. Ik heb hem gekocht omdat ik van jongs af aan al gek was op dit model en eigenlijk lijkt deze nog heel erg op de W123 in mijn opinie...
De auto is rondom helemaal hard en er is niet aan gelast. Ik heb hem kunnen aanschaffen voor een relatief goede prijs en natuurlijk is hij over iets minder dan 2 jaar officieel oldtimer.
Omdat het een uit Duitsland geïmporteerde wagen is, is hij voorzien van katalysator en ook een lambda sonde volgens mij.
Toen ik hem kocht moest hij nog APK gekeurd worden en er waren helaas wat zaken die niet goed waren. Zo was de middendemper kapot en was de CO waarde veel te hoog. Door een nieuwe demper en de afstelling bij de motor is de CO waarde nu netjes rond 1.0. De ontsteking is ook afgesteld en staat op 10 graden. Dit is tevens gecontroleerd door de Mercedes Dealer hier in Deventer.
Tot zover de geschiedenis.
Maar nu het "probleem":
Als de motor koud is start deze echt slecht. Ik moet hem erg lang doorstarten om vervolgens hem langzaam aan de gang te krijgen, heel af en toe slaat hij dan ook nog af.
Na het lezen en ook n.a.v. een controle van de Mercedes Dealer heb ik de rode overspanningsrelais vervangen voor een nieuwe. Dit haalde echter niks uit.
Tevens heb ik een andere ECU op de kop getikt van een maat. Dit haalde ook niks uit.
Als de motor warm is, start hij veel makkelijker maar merk je dat bij stationair lopen hij toch iets rouw loopt. Dat wil zeggen dat ik merk dat hij af toe een beweging maakt. Dit is redelijk random en niet continue op hetzelfde punt.
Stationair loopt hij volgens de meter hoger dan 1000 rpm. Maar de km teller wijkt ook af... geen idee of dit relatie heeft met elkaar.
Daarnaast merkte ik vandaag dat de ventilator op de radiator ook niet aanslaat bij een warme motor en hij ging volgens de meter ruim over de helft richting de 100 graden. Zou dit met de temperatuur meter te maken kunnen hebben en dat daarom ook bij koudstart hij niet lekker aanslaat?
Verder heb ik het volgende nog gemeten op de 2 voorste meters net naast de kleppendeksel. Ik zal kijken of een foto kan toevoegen

1.8k ohm op de middelste meter 1 pin met chassis.
Onderste meter met 2 pinnen voorste pin 4k ohm en achterste pin 92 ohm met chassis.
Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb kunnen delen met jullie en ik hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gegroet.