door RD500SEC » 18 maart 2018, 14:40
aangezien je al veel hebt vervangen/ uitgesloten, zou ik beginnen met de tank ontluchting/ beluchting.
op de motor zit een temperatuur gestuurde klep met twee kleine vacuum slangen, meet eens of deze opent en sluit op de juiste temperatuur.
hoe is je koolfilter, onder het linker voorspatscherm? dat vangt benzinedampen uit de tank op en worden onder voorwaarden zoals motor temperatuur en toerental leeg gezogen door een vacuumslang van plastic, ook hier zit een klep in.
de koppeling lijkt een ander probleem.
mogelijk een koppelings cilinder die minder aan het worden is, of een koppelingsplaat die slecht glijd over de prise as?
voering van de koppelingsplaat kan ook verhard/glazig zijn, wat vooral koud opvalt, zodra de plaat op temperatuur is, is het effect minder of zelfs weer weg.
Maar dat de koppeling last heeft juist op het moment dat de motor slecht loopt, dan lijkt het dat het slecht lopen van de motor je het idee geeft dat de koppeling een probleem heeft, terwijl het eigenlijk de motor is? En is er met de koppeling niets mis.
meet ook de bougiekabels goed door, misschien zit er toch een slechte verbinding in 1 van hen. meet de weerstand terwijl je de kabel voorzichtig beweegt en trek er lichtjes aan om een eventuele kabelbreuk op te sporen.
soms willen de bougiekabels slecht op de bougietonnetjes schuiven en zitten ze er tegenaan in plaats van eroverheen, check ook dat.
Met vriendelijke groet, Richard