Zoals jullie misschien al hebben gelezen heb ik mijn carter(oliepan) door de krik kapot gemaakt.

Ik ben vandaag ''paar'' uurtjes mee bezig geweest om thuis de pan er van onder af te halen. Eindelijk na veel gedoe alle schroeven er van af kunnen halen.
Nu zit ik met het probleem dat ik hem niet er uit krijg doordat de stuurstangen en nog iets anders dat aan bijde voor wielen vast zit in de weg zitten.
Ik heb de schroeven van de motor steunen afgehaald en probeerde de motor omhoog te krikken bij de versnelling bak en daarna aan het stuk waar de dynamo vast zit aan de motor(niet aan de dynamo zelf dus. Ik vond t stevig genoeg om de motor van daar om hoog te krikken). De bedoeling was om zo de carter boven de stangen te houden om de pan makkelijk er van af te halen. Helaas kwam de motor niet hoog genoeg en was bang om de motor nog meer naar boven te krikken en dat dan ergens iets kapot ging.
Mijn vraag is dus waar kan ik de krik het beste zetten bij de motor. en hoe hoog kan ik de motor omhoog krikken(lijkt mij lastig om aan te geven, maar probeer het aub).
Of Moet ik gewoon die stuur stangen en de stang voor de carter ook afhalen om de carter er uit te kunnen krijgen zonder iets aan de middenas (triangel draagarm) te hoeven doen of er af te monteren.
De motor omhoog trekken van bovenkant lijkt mij geen optie. Ik heb ook de gereedschap er niet voor.
graag jullie ideeën.
alvast bedankt allemaal