Ja hoor, het is gelukt jongens.
Stabilisatorstang er af gehaald.
bok onder bij dynamo en motor gezet. zodat motor omhoog komt als ik auto laat zakken. En om ruimte te maken om carter er uit te halen.
auto beetje bij beetje omlaag gezet tot motor omhoog gezet en tussendoor ff kijken of de carter er uit wilt om de motor niet te ver omhoog te zetten zodat er iets breekt of what ever.
carter er uit over de middenas en stuurstangen(die heb ik niet er af hoeven gehaald gelukkig). Dat doe je door eerst de carter naar voren te halen en dan naar onder te bewegen. Als je dat niet doet dan blijft de carter aan de buis van oliepeil en ketting van het blok hangen. En krijg je natuurlijk dat ding er niet uit.
Motor weer laten zakken. zodat als er ergens spanning zat dat het verdwijnt. Puur voor de veiligheid en rust in mijn hoofd zodat niks kapot gaat als iets kapot mocht kunnen gaan of zo.
omdat ik nog geen carter heb. een grote zak er onder om de blok gezet zodat er geen vuil in komt.
Ik weet nu even niet hoe ik het beste de carter toch helemaal kan schoonmaken.
Ook wil ik de binnen compartiment en delen van de motor misschien even poets beurt of wat dan ook geven omdat ik nu toch ff bezig ben. Ik zit te denken om met een soort van spuitbus zoals wd40 of zo te denken, om binnen alles te spuiten zodat olie en en andere viezigheid naar beneden kan druppellen. Is dat een goed idee?
tips of dergelijk zijn welkom
Hieronder een paar foto's.
Ooops!! foto's verkeerde volgorde