Update!
Bij Tiko geweest vandaag en 6 uurtjes zoet geweest met kijken hoe iemand anders hard werkt

De auto heeft een grondige inspectie en beurt gekregen en is nu mechanisch goed:
- carter- en versnellingsbak olie vervangen (carter olie was ok, bak olie was zwart met enig slijpsel op de plug)
- benzineleidingen rond carburateur preventief vervangen (hadden wat scheurtjes)
- klepdeksel pakking vervangen (hij had ooit wat gezweet daar), de hele santekraam eronder zag er goed uit
- scheidingswandje achter accu correct geplaatst (zat helemaal fout en lag los te rammelen)
- nieuw oliefilter
- ophangbeugels van de voorbumper preventief verzopen in de remreiniger en daarna getectyleerd
- wielen gecheckt op speling (geen, dus)
- uitlaat gecheckt, had 1 afgebroken ophangbeugel - was geen probleem volgens Ernst
- luchtfilter gecleaned
- algehele stofzuigactie onder de motorkap (een half bos in de herfst lag er in op sommige plaatsen)
- de schuif van de aanjager is vervangen - ik kan 'm nu uitzetten eindelijk
- de draaiknop van de verwarming rechts vervangen, was afgebroken
- verder alle zwakke punten nagelopen op roest
- verbindingsslang luchtfilterhuis naar uitlaatspruitstuk toegevoegd, want die was weg
Uiteraard duurden de dashboard klusjes het langst, wat een gepriegel zeg. Asbak eruit, radio eruit, afdekplaten onder het dashboard eruit, middenconsole los, oerwoud aan draden, vervang de schuif en knop, probeer alles terug op z'n plaats te krijgen en merk dat het niet helemaal meer past want hier en daar wat krom door gehobby van vorige eigenaar... Bij elkaar zo'n 2,5 uur
Nog te doen als Ernst de spullen binnen heeft:
- isolatie mat motorkap
- Becker radio/cd inbouw
- toerenteller inbouw
Al met al een productief dagje en Ernst heeft het goed gedaan! Ik kan nu met gerust hart m'n volgende tripjes (naar Ardennen/Eifel en Zwarte Woud) plannen. Hopelijk met beter weer dan verleden maand in Engeland.
Groet,
Willem
Twee fotootjes: