ok, na een lang weekend alles bekeken te hebben gaan we het op de volgende manier doen.
de dagelijkse, uitstootarme, milieuverantwoordelijke, wegenbelastingvrije (tot 2014) gloednieuwe diesel gaat de deur uit. de W126 gaat ook de deur uit. (zij is erg zwaar en stallen is voor ons geen optie). de W201 LPG en de W124 LPG gaan we gebruiken als dagelijkse auto tot 2014 (doen we sinds vorige week al) en stoppen alle geplande investeringen (en als ik dat geweten had, had ik niet net een koprevisie laten doen maar gelukkig heb nog een LPG installatie in de W126 gezet). in eind 2013 gaan we de W201 en W124 laten ombouwen tot diesels (moeten genoeg diesels beschikbaar zijn en mensen met ervaring in het ombouwen) en gaan gewoon wegenbelasting voor betalen (maar dus wel gebruiken als dagelijkse auto's).
motivatie: wij rijden nu op LPG omdat we liever niet in de oude diesels wilde rijden juist vanuit millieu redenen en niet om goedkoop dagelijks rond te kunnen rijden. en zoals iedere liefhebber weet doet elke 1000km op de teller pijn

uiteindelijk hebben we geredeneerd dat als we toch MRB moeten gaan betalen voor de dagelijkse, nieuwe auto en onze oldtimers, dan liever met die oldtimers rondrijden. de MRB voor gewone LPG kunnen we ons gewoon niet veroorloven, daarom diesel. als we de G3 belasting hadden mogen betalen, dan wel.. maar goed, dat is niet zo.
ik denk dat dit precies is wat de politiek toch wil? dat wij onze 60.000km (minimaal) per jaar niet in (3) super schone auto's ga maken maar in (2) veel meer uitstotende auto's. Ja, want als ik toch MRB moet gaan betalen, dan ga ik er mee rijden ook....
voor ons is dit een oplossing waar we vrede mee kunnen hebben.
ben nieuwsgierig wat jullie oplossingen zullen zijn ...