Ik vindt dat mijn wagen stationair beter kan en moet lopen, momenteel heeft ie de neiging in toeren te zakken tot 550. Niet altijd maar soms. Kan betekenen dat ie wil afslaan. Of s'morgens slecht wil aanslaan.
Is een 2.0E. Met Lamba.
Motor: 102.962
Deze gegevens van de LMM zijn van een 102.961 Weet niet of dat heel veel verschil maakt.
- IMAG0633_1600x902.jpg (889.22 KiB) 5474 keer bekeken
Haal ik de stekker hiervan los en ga rijden is dit over, zal wel een nood-loop zijn en stationair is dan +/- 1000 toeren.
Ik heb de LMM-potmeter doorgemeten maar heb hierover de vraag:
Volgens het werkboek moet de bovenste pin en onderste pin een waarde van 4,0 Kilo Ohm hebben +/- 800 Ohm.
Ik meet 4,09 Kilo Ohm dus dat is goed (schijf is in nul positie)
- Bovenste en onderste pin (14-18) .jpg (1.1 MiB) 5496 keer bekeken
Daarna moet je de bovenste en de middelste meten, en de waarde wordt hier alleen in OHMS vermeld en daar begin ik te twijfelen. Waarde volgens boek moet zijn 700 +/- 140 OHM
Hier meet ik 3,15 Kilo ohm ipv Ohm ?????? (schijf in nul positie)
- Bovenste en middelste pin (14-17).jpg (807.47 KiB) 5496 keer bekeken
Daarna de meting van wederom de bovenste en de middelste, en deze waarde wordt vermeld in Kilo Ohm
met de schijf naar beneden. Hier zou de waarde moeten zijn 4,7 Kilo Ohm +/- 940 OHM, en ik meet 8,57 Kilo Ohm ??????
- Bovenste en middelste pin schijf beneden..jpg (778.68 KiB) 5496 keer bekeken
Mijn conclusie (maar met die Ohms en Kilo Ohms gaat het me even mis) hij is defect. Maar ik zou gaarne van jullie je mening weten.