Op deze manier worden de goede michelins eigenlijk nog goedkoper per kilometer.
Waarom zou je dan nog voor een B-merk gaan ?
Ik heb me altijd verbaasd over het vele gesteggel over de prijzen van banden : eigenlijk zijn ze helemaal niet zo duur, zeker gezien de veiligheid.
Sommigen rijden een auto van over een ton, maar beknibbelen op de banden, terwijl dit enorm de veiligheid, comfort en rijgenot bepaalt.
Ik begrijp best dat een aanschaf van 4 x 100 E + 50 E montage en ventielen en VWB etc tegen de 500 E loopt, maar dan ben je, zoals in jouw geval, voor de 1e 80.000 km klaar.
Een dynamo en waterpomp vervangen door nieuw, gaat ook zo maar die kant op, maar daar hoor je nooit iemand over !
Of een nieuwe uitlaat, of wat koplamp/moterkapschade.
En dan ook nog een keer de uitstraling : Een auto met volle banden ( = goed profiel, niet per sé breed ) vind ik veel stijlvoller en serieuzer staan, als gladde Hoki-Poki banden op een dure auto.
Leuk ook bij een verkeerscontrole : krijg je eerst een bon van over de 100 E voor 4 gladde banden, kan je ze de volgende dag alsnog gaan halen !
Nein, das Beste oder Nichts !
