[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W201 190E automaat loopt slecht en staat te rijk : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 12:54

W201 190E automaat loopt slecht en staat te rijk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W201 190E automaat loopt slecht en staat te rijk

Berichtdoor Bobracing » 18 aug 2011, 08:09

Ik heb samen met mijn vader een erg mooie en punt gave W201 190E automaat gekocht van 1986.
De auto heeft origineel pas 61.000km op de teller staan en alles ziet er uit zoals toen deze uit de fabriek kwam! zie foto`s

Echter heeft de auto een probleempje!
Toen we deze kochten branden het ABS lampje, echter hadden ze hierover zwarte tape gedaan!. Auto liep toen, op de ambulance gezet en naar Nederland gereden...
Auto naar het RDW gebracht ( helmond-venlo) auto deed het regelijk goed. 1 a 2 keer het gevoel dat het gas iets op en neer ging. Maar de auto liep.

Bij thuiskomst het probleem van het ABS lampje opgelost, stekker lag los onder het relais bij de accubak.

En sinds die tijd loopt de auto beroerd! ook als de stekker weer los ligt..
ALs de auto koud is start deze goed en loopt, maar erg rijk! zwarte rook en de grond onder de uitlaat wordt zwart.
Als je gaat rijden, dan heb je na +- 5 minuten het probleem dat de auto wil verzuipen als je het gas intrapt. Doe je heel voorzichtig met het gas dan kan je heeeeel heeeel traag gas gegeven... maar druk je het pedaal te snel in, wil de auto afslaan. Echt heel irritant!

Wat hebben we tot heden zelf al gedaan:
Stappen motor eraf gehaald en schoongemaakt ( gaf geen ander resultaat )
Relais vervangen dat langs de ECU zit door een exemplaar van mijn 190E welke goed loopt ( relais was hetzelfde). Mijn eigen wagen rijdt ook gewoon goed met het andere relais! dus daarin zit het probleem ook niet.
Sensor doorgemeten welke in het luchtfilter huis zit.

Er zit/zat een kat op deze wagen, de auto is voorzien van een nieuwe originale MB uitlaat! Ik heb nog niet zo goed onder de auto gekeken of de kat nog aanwezig is... Zou dat eventueel ook het probleem kunnen zijn?
En is het mogelijk de auto uit te lezen????

Wie o wie
Bobracing

Re: W201 190E automaat loopt slecht en staat te rijk

Berichtdoor HansMercedes » 18 aug 2011, 21:36

Je zou even onder de rechtermat moeten kijken want daar loopt de bedrading voor de lamda sonde . tegen je tunnelbak aan . heb er laatst een afgesteld die liep te zagen zeg maar en om uit te testen of het aan de lamda sonde lag had ik de stekker los getrokken met als gevolg het zelfde proibleem waar jij het nu over hebt . stekker dus weer aangesloten en het co afgesteld en nu loopt deze auto als een zonnetje grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: W201 190E automaat loopt slecht en staat te rijk

Berichtdoor Fietsensloper » 19 aug 2011, 12:09

Ik zou eerst even de CO af laten stellen. Misschien staat hij wel gewoon veeeeel te rijk. En zoals hans al zegt: het kan ook nog de lambda sonde zijn. Was laatst bij mij ook kapot en toen bleef hij niet meer goed stationair draaien.
Een ander symptoom van een kapotte lambda sonda kan stotteren zijn tijdens het optrekken. Hier heb jij ook last van zeg je dus het kan maarzo...

Succes!
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek W201