Ik heb samen met mijn vader een erg mooie en punt gave W201 190E automaat gekocht van 1986.
De auto heeft origineel pas 61.000km op de teller staan en alles ziet er uit zoals toen deze uit de fabriek kwam! zie foto`s
Echter heeft de auto een probleempje!
Toen we deze kochten branden het ABS lampje, echter hadden ze hierover zwarte tape gedaan!. Auto liep toen, op de ambulance gezet en naar Nederland gereden...
Auto naar het RDW gebracht ( helmond-venlo) auto deed het regelijk goed. 1 a 2 keer het gevoel dat het gas iets op en neer ging. Maar de auto liep.
Bij thuiskomst het probleem van het ABS lampje opgelost, stekker lag los onder het relais bij de accubak.
En sinds die tijd loopt de auto beroerd! ook als de stekker weer los ligt..
ALs de auto koud is start deze goed en loopt, maar erg rijk! zwarte rook en de grond onder de uitlaat wordt zwart.
Als je gaat rijden, dan heb je na +- 5 minuten het probleem dat de auto wil verzuipen als je het gas intrapt. Doe je heel voorzichtig met het gas dan kan je heeeeel heeeel traag gas gegeven... maar druk je het pedaal te snel in, wil de auto afslaan. Echt heel irritant!
Wat hebben we tot heden zelf al gedaan:
Stappen motor eraf gehaald en schoongemaakt ( gaf geen ander resultaat )
Relais vervangen dat langs de ECU zit door een exemplaar van mijn 190E welke goed loopt ( relais was hetzelfde). Mijn eigen wagen rijdt ook gewoon goed met het andere relais! dus daarin zit het probleem ook niet.
Sensor doorgemeten welke in het luchtfilter huis zit.
Er zit/zat een kat op deze wagen, de auto is voorzien van een nieuwe originale MB uitlaat! Ik heb nog niet zo goed onder de auto gekeken of de kat nog aanwezig is... Zou dat eventueel ook het probleem kunnen zijn?
En is het mogelijk de auto uit te lezen????
Wie o wie