W201 1.8i slecht draaien bij koude motor.
Geplaatst: 05 apr 2020, 12:18
Dus, allicht niet de eerste die hier met afkomt, maar toch maar mijn eigen topic dat is gemakkelijker te volgen.
Goedkope W201 1.8 gekocht, voor wat te rijden in het dorp. Dus rijden doet hij goed met warme motor maar koud is het een drama:
Wat is er al gedaan:
- Nieuwe bougiekabels, rotor, verdelerkap
- Paar luchtlekken hersteld door me zelf, rubber vauumleiding of twee vervangen en op wat ( volgens mij ) de brandstofdrukregelaar is zat de leiding zelfs niet op. Het ding vooraan op de injectie waar de brandstofleiding toekomt en zoverder naar de "spin" gaat.
Wat gebeurd er:
- Motor start vrij snel echter geraakt amper in toeren.
- Amper reactie op het gas bij koude motor, als ik hem naar bijvoorbeeld 3000 toeren breng en mijn voet niet meer beweeg zakken de toeren vanzelf.
- Lijken wel plofjes in de luchtfilter te zijn dan, kleine backfires ?
- Schommelend toerental dat vermindert eens hij warm staat. Dan draait hij te hoog stationair maar ik heb al begrepen dat mijn vriend dat omhoog heeft gedraaid met de vijs in het midden van de luchtfilter.
- Er "kleppert" ergens wat, lijkt wel uit het kleppendeksel te komen.
- Ik kan zien dat er aan de verdeler is gedraaid / ontstekingstijdstip is aan gerommeld. Niet veel maar toch.
Zelf denk ik alvast aan de afdichtingen van de injectoren maar verder weet ik het even niet.
- Twee filmpjes naar youtube geupload:
Eentje van het draaien; schommelen en het occasionele plofje ( of wat er op lijkt ) in de luchtfilter.
https://youtu.be/5JZRXJ0oxns
Eentje van het "klepperen";
https://youtu.be/hAXQAOeYeQo
Oh, is er ergens een online vraagbaak of haynes ...
Goedkope W201 1.8 gekocht, voor wat te rijden in het dorp. Dus rijden doet hij goed met warme motor maar koud is het een drama:
Wat is er al gedaan:
- Nieuwe bougiekabels, rotor, verdelerkap
- Paar luchtlekken hersteld door me zelf, rubber vauumleiding of twee vervangen en op wat ( volgens mij ) de brandstofdrukregelaar is zat de leiding zelfs niet op. Het ding vooraan op de injectie waar de brandstofleiding toekomt en zoverder naar de "spin" gaat.
Wat gebeurd er:
- Motor start vrij snel echter geraakt amper in toeren.
- Amper reactie op het gas bij koude motor, als ik hem naar bijvoorbeeld 3000 toeren breng en mijn voet niet meer beweeg zakken de toeren vanzelf.
- Lijken wel plofjes in de luchtfilter te zijn dan, kleine backfires ?
- Schommelend toerental dat vermindert eens hij warm staat. Dan draait hij te hoog stationair maar ik heb al begrepen dat mijn vriend dat omhoog heeft gedraaid met de vijs in het midden van de luchtfilter.
- Er "kleppert" ergens wat, lijkt wel uit het kleppendeksel te komen.
- Ik kan zien dat er aan de verdeler is gedraaid / ontstekingstijdstip is aan gerommeld. Niet veel maar toch.
Zelf denk ik alvast aan de afdichtingen van de injectoren maar verder weet ik het even niet.
- Twee filmpjes naar youtube geupload:
Eentje van het draaien; schommelen en het occasionele plofje ( of wat er op lijkt ) in de luchtfilter.
https://youtu.be/5JZRXJ0oxns
Eentje van het "klepperen";
https://youtu.be/hAXQAOeYeQo
Oh, is er ergens een online vraagbaak of haynes ...