Hmm goed punt.
Het waren bij mij teller km's. Heb het niet via een gps bijgehouden, aangezien deze toch niets aangaf in Slovenië en Kroatië zelf.
Niet het betrouwbaarste medium, maar toch: heb de reis in google.maps ingevoerd (de meeste plaatsen die we hebben aangedaan) en gekeken wat deze zei. 3984 km's.
Zoals ik al zei, niet het betrouwbaarste medium. Maar dan houd ik nog altijd een verbruik van 1:15.8 / 1:15.
bandenmaat 185-65-R15
Andere mogelijkebepaling? Ook niet exact, maar om een idee te geven.
Aantal uur gereden ligt ongeveer op 55 uur in totaal (wat best veel is in 6 dagen tijd).
Gemiddelde GPS snelheid was ongeveer 70km/u (veruit de meeste km zijn op de snelweg gemaakt waar we redelijk door konden stomen).
*correcte* afstand is 55x70= 3850km
*correcte* verbruik hierbij zou dan zijn: 3850km/257.84liter= 1:14.9
Gegeven dat dit niet in de buurt komt van de 1:16.84 die ik eerder op had gegeven. (had er ook niet echt bij stil gestaan dat de teller er veel naast zou zitten

). Maar ik heb beslist niet zuinig gereden, dus snel optrekken, tot zover je een 2.5D snel kunt laten optrekken

en natuurlijk veel door heuvels en bergen gereden, waarbij ik een beetje (te) lui schakelde. Enige wat zuinig was was de constante snelheid handhaven op de snelweg, maar kan niet zeggen dat 130+ een zuinige snelheid is.
Na deze berekeningtjes heb ik blijkbaar een afwijking van rond een 13%.
Mijn zuinigste dat ik op een tank vol heb gedaan is 1:20 geweest(teller aflezing), wat dan eigenlijk rond een 1:17.4 zou moeten zijn geweest. Wat beduidend meer is dan 1:14.5
Hmm, misschien niet handig geweest dit midden in de nacht te typen
met vriendelijke groet,
Fabian