door VmaX » 18 okt 2012, 19:37
Ik kwam vanmiddag aan bij mijn sportschool op een industrieterrein aan de buitenkant van Zutphen en tot mijn grote ergernis was er in de ruime omtrek van de sportschool geen enkel vrij parkeervak meer te vinden. Door bouwwerkzaamheden waren de gebruikelijke plekken afgezet met hekken of er lagen stapels bouwmateriaal op.
Direct langs de sportschool loopt een brede berm met af en toe een boom. Ook daar lagen stapels bouwmaterialen en stonden een paar zware machines geparkeerd, maar gelukkig was er nog een breed stuk berm waar ook een paar andere wagens stonden geparkeerd en daar zag ik nog ruimte waar mijn trouwe rode Benz geparkeerd kon worden.
Na een dik uur mijzelf in het zweet gewerkt te hebben kwam ik moe maar voldaan weer aan bij mijn auto, om nog net te kunnen observeren dat een dikke dame in een uniform van stadstoezicht een papiertje onder mijn ruitenwisser frommelde. Ik loop naar mijn wagen en kijk op het papiertje.. Een beschikking voor €85,- 'zegge vijfentachtig Euro' .... Fijn, heel fijn.
Ik kijk naar de dikke vrouw in haar veel te strak zittende uniformpje en vraag haar waarom ze mij bekeurd heeft terwijl ik toch duidelijk in een berm geparkeerd sta zonder iemand tot last te zijn en dat er aan alle kanten ook bouwvoertuigen staan.
Ze mompelde met een rood aanlopend pafferig gezicht dat zij ook alleen maar de opdracht had gekregen om hier te bekeuren en dat ik op het "openbaar groen" geparkeerd stond. Ik kijk om mij heen en schiet in de lach. Het "openbaar groen" was dus een door de werkvoertuigen voornamelijk tot blubber omgeploegde berm.
Ik vuurde agressief een aantal vragen op haar af, want ik werd nijdig:
"vind jij dit openbaar groen dan, of is dit openbare blubber, wat denk je zelf?"
"En heb je die dikke bulldozers en die vrachtwagen ook al bekeurd dan?, en die gigantische rollen kabels heb je die al bekeurd"
"trouwens doe jij altijd alles wat je bevolen word zonder zelf je hersenen te gebruiken?"
Ze mompelde iets van: "Ja maar, ik kan er ook niks an doen!" en sprong snel in haar dienstautootje en scheurde haastig weg, met slippende banden liet zij een diep modderspoor in het "openbaar groen" achter..
Kotsmiselijk wordt ik van zulke dienstkloppers, en kotsmisselijk word ik van dit soort geldklopperij.
Ik heb mijn juridisch licht opgestoken bij een mij bekende jurist en die wist mij tot zijn spijt te vertellen dat door een APV in Zutphen alle bermen "openbaar groen" zijn in de gemeente Zutphen en dat ze mij hiervoor inderdaad mochten bekeuren, ongeacht of anderen (de bouwbedrijven) daar ook in overtreding waren of niet en ongeacht die ook bekeurd werden of niet.
Lekker dan...