Wie o wie kan mij helpen bij het volgende:
Gisteren reed ik met koude motor weg en zag ineens dat de brandstofmeter in de tellerbak niet reageerde. Nadat de motor wat warmgelopen was sprong de meter ineens weer op de goede stand, te weten iets links van halfvol; ik wist dat nog van de dag ervoor.
Bij thuiskomst uiteraard gelijk op het forum gekeken naar een topic dat hierover gaat, maar dan kom ik met name uit bij het verwijderen van de vlotter in de brandstoftank:
post114722.html?hilit=brandstofmeter%20vervangen#p114722In bovenstaand topic wordt verwezen naar een mechanisch probleem ivm het schommelen van de meter.
In mijn geval lijkt het alsof de puls weg is van doorgifte en dat ie dan ineens terugkomt, want de juiste brandstofhoeveelheid wordt dan ineens aangegeven.
Ik heb de contactpunten van de aansluitstekker op de vlotter schoongemaakt (zagen er niet vervuild uit) met contactspray en aan de binnenkant van de stekker waar de 3 pinnetjes inschuiven ook nog even met een kraspennetje de oppervlakte iets opgeschuurd. Helaas zonder resultaat.
Ik vraag me af waar de kabel die op de vlotter is aangesloten, in de ruimte onder de motorkap uitkomt, zodat ik daar nog eens even wat kan zoeken.
Iemand die dit weet?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr
Henri