Beste 190 Vrienden,
Het volgende probleem leg ik jullie graag voor:
Heb enige tijd geleden bij mijn 2.5D uit 1986 de achterste motorsteun vernieuwd, gelijk met andere aandrijfas delen.
Toen ik het "oude", waarschijnlijk nog originele rubber betastte voelde dit zeer soepel en zacht verend aan.
Het draadeind aan de bovenzijde kon je ook gemakkelijk heen en weer buigen. Mooi soepel en niets was stuk.
Toch het nieuwe rubber uit de doos gehaald en vastgesteld dat dit een véél grotere "Shore" hardheid had dan
het originele.... Leek wel twee keer harder te zijn. Toch maar geïnstalleerd, en zie.... bij het stationaire draaien
had ik een duidelijk sterkere vibratie in de kar en onder m'n broek.
Waardeloos dus, en daarom gaat nu het oude soepele steundeel weer mooi terug.
Maar nou komt het...!
Ik ga de achteras opknappen en om dreun in de wagen weg te werken moeten dan altijd de 4 grote rubbers waar
de achteras mee aan de carosserie zit worden vervangen.
Het probleem wordt dus nu duidelijk: Hoe weet ik zeker dat wanneer ik de 4 nieuwe brug rubbers bestel, deze
de juiste hardheid (of liever zachtheid..) hebben?
Er zijn meerdere aanbieders op Ebay en bij TT Berlin, maar zo kom ik ook aan m'n verkeerde motorsteun!
Heef iemand van jullie hier ervaring mee? Speciaal in verband met het wegwerken van dreun in de carosserie
moeten het de juiste rubbers zijn, anders werkt vervanging averechts!
Wie levert de goede, zacht verende, voor een prima verbetering van de dreun isolatie?
Hoop op ervaringen van degenen die dit karwei ook gedaan hebben.
Met hartelijke groet,
Rob.