[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rubber natuurlijk, maar hoe hard? : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 23:31

Rubber natuurlijk, maar hoe hard?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Rubber natuurlijk, maar hoe hard?

Berichtdoor Musicman » 07 mei 2014, 20:56

Beste 190 Vrienden,
Het volgende probleem leg ik jullie graag voor:
Heb enige tijd geleden bij mijn 2.5D uit 1986 de achterste motorsteun vernieuwd, gelijk met andere aandrijfas delen.
Toen ik het "oude", waarschijnlijk nog originele rubber betastte voelde dit zeer soepel en zacht verend aan.
Het draadeind aan de bovenzijde kon je ook gemakkelijk heen en weer buigen. Mooi soepel en niets was stuk.
Toch het nieuwe rubber uit de doos gehaald en vastgesteld dat dit een véél grotere "Shore" hardheid had dan
het originele.... Leek wel twee keer harder te zijn. Toch maar geïnstalleerd, en zie.... bij het stationaire draaien
had ik een duidelijk sterkere vibratie in de kar en onder m'n broek.
Waardeloos dus, en daarom gaat nu het oude soepele steundeel weer mooi terug.
Maar nou komt het...!
Ik ga de achteras opknappen en om dreun in de wagen weg te werken moeten dan altijd de 4 grote rubbers waar
de achteras mee aan de carosserie zit worden vervangen.
Het probleem wordt dus nu duidelijk: Hoe weet ik zeker dat wanneer ik de 4 nieuwe brug rubbers bestel, deze
de juiste hardheid (of liever zachtheid..) hebben?
Er zijn meerdere aanbieders op Ebay en bij TT Berlin, maar zo kom ik ook aan m'n verkeerde motorsteun!
Heef iemand van jullie hier ervaring mee? Speciaal in verband met het wegwerken van dreun in de carosserie
moeten het de juiste rubbers zijn, anders werkt vervanging averechts!
Wie levert de goede, zacht verende, voor een prima verbetering van de dreun isolatie?
Hoop op ervaringen van degenen die dit karwei ook gedaan hebben.
Met hartelijke groet,
Rob.
Laatst bijgewerkt door Musicman op 09 mei 2014, 12:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Musicman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Rubber natuurlijk, maar hoe hard?

Berichtdoor ScareMercy » 07 mei 2014, 22:00

Als je OEM delen monteert zoals Lemförder of Bilstein heb je de originele rubbers zoals de wagen had vanaf de fabriek. Op een site als ebay moet je heel erg opletten met wat je besteld, een hele hoop onderdelen zijn van noname merken uit een Aziatisch land. Beter bestel je zoiets bij een goede autoonderdelenzaak, of natuurlijk bij de dealer. Dan weet je zeker dat je het originele/goede spul hebt.
"Wennst den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern.
Wennst ihn nur hörst, hast übersteuern"
ScareMercy
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Fietsensloper » 08 mei 2014, 08:21

Als je zeker wil weten dat je de goede rubbers hebt moet je ze gewoon bij de dealer halen. Kosten iets van 30 of 40 euro per stuk geloof ik ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
LPG: Ja

Berichtdoor VmaX » 08 mei 2014, 10:10

TT Berlin? bedoel je TE Taxiteile Berlin?
Die levert normaal gesproken origineel of hele goede vervangkwaliteit.. En als er iets niet goed is kan je altijd ruilen bij die Duitsers.
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Automaat: Ja

Berichtdoor Musicman » 09 mei 2014, 12:51

Dank voor jullie input zover.
Naar zeggen is ook het bestellen bij MB niet altijd een garantie voor de originele kwaliteits details. Men schijnt daar
ook wel aftermarket parts van derden te betrekken die niet meer exact zijn wat ze ooit waren.
Kreeg gisteren ook nog van Cor de Jong te horen dat je de achterbug set het beste van Lemförder kan bestellen.
Een forum lid had hier ook al eens de beste ervaring mee met een achteras job die bij hen gedaan is.
Jammer dat je bij de nieuwe rubber delen er niet even in kan knijpen om te voelen of ze echt zacht genoeg zijn...!
Musicman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201