Goedemiddag Benzers,
Het reapratie setje zit er in maar vraag niet hoe!
Dus vertel ik het maar,...
Doordat het een Zwitsers exemplaar is zit er op bijde voorpijpen van af het spruitstuk een soort filter en daar onder moet precies de bout omhoog, waar dus geen ruimte voor is!
Hitte schildje verwijderd.
De voorpijpen losgemaakt, wil dat ding nog niet wijken.
Uitlaatspruitstuk verwijderd, wil nog niet wijken. ( 2 tapenden gingen mee, de rest van de boutjes ging gewoon los. De pakkingen waren prachtig heel gebleven.)
Uitlaat losgehaald voor de middendemper en toen kon het zaakje minimaal op zij.
De bout er uit, de bussen er uit geslagen maar de versleten rubber bleven weer achter.
Deze er ook weer uit gejorrisd en nieuwe d'r in
Alles weer op zijn plek. en vast!

blij tot zo ver.
De wagen laten zakken. Motor starten en sturen maar! De piep en kraak is weg,...
Ben weer terug bij de stalling en de piep is er weer.
Samen met ons lid Hansie die boven de stalling werkt gaan luisteren. Volgens Hansie is het de Fuseekogel. Hansmercedes nog gebeld en die zij ook Fuseekogel!
En hansmercedes, onze club monteur melde dit is geen fijn klusje! Hier heb je een pers voor nodig.
Op advies van hansmercedes en hansie ( Hans & Hans ) naar de Mercedes-Benz dealer gegaan. Ben ik aan de beurt zegt de man van de werkplaats receptie; Wat is uw kenteken?
MB: Oh de auto is hier niet bekend, hou oud is de Mercedes-Benz?
Ik zeg; Hij is van 1988.
MB: Dan is Uw Mercedes-Benz ouder dan mijn monteurs, die hebben alleen nog maar een stofjas en een computer. Ik zal U doorverwijzen naar MB-Klassiek daar kunnen zij U wagen reopareren.
Ik zeg: Verbaasd kan de nieuwe generatie monteurs geen fuseekogel meer vervangen?
MB: Meneer ze kunnen alleen nog storingen uitlezen om te weten wat ze moeten doen!
Ik zeg: Oh!
MB: Ik geef U een telefoon nummer van MB-Klassiek en U kunt met deze heren een afspraak maken. Tot ziens.
Ik gebeld en werd uiterst vriendelijk te woord gestaan, en heb een afspraak voor Woensdag 8 dec voor het vervangen van de fuseekogel rechts voor.
Ben benieuwd wat dit gaat kosten aan arbeidsloon. Uiteraard komt de factuur in dit topic.
Groet, Arno
Op de foto 9 van de taxatiedag in Mei 2010 Hans & Hans

van links naar rechts, hansmercedes & hansie