Nu wilde ik dit vlug gaan repareren, omdat ik anders geen vervoer heb, en besloot voor de aardigheid eens een echte MB dealer op te zoeken, heen én terug 125Km verder...

Nu laat ik hem mijn Carte Grise zien( Franse kenteken papieren) waarvan hun normaal gesproken het chassisnummer aflezen en daarmee in de computer de onderdelen opzoeken/bestellen.
Ik had dus nodig: reparatiesetje remcilinders remklauw voor, en omdat ik toch bezig was 4x remslangen.
Thuis had ik de reparatiesetjes voor de remcilinders remklauw achter al klaarliggen.
het reparatiesetje á 9.16€ ex valt me nog niet tegen, nummer: A 000 420 02 44
maar nu verteld me die beste man dat de remslangen allemaal gelijk zijn op mijn 1993 190 2.0 D, ok, kan???
maar kijk dan eens naar die prijs?!!!!!!!!!!!!! 36.28€ ex.

Kom ik vanmiddag thuis, laat de auto even afkoelen en begin met de achterremmen.
na de rem linksachter opgeknapt te hebben, ben ik zover de slang te wisselen, en wat blijkt? FEEST!!!! de koppeling die aan de koperen remleiding hoort te zitten hoort in een beugel aan de carrosserie te passen, en de nieuwe remslang past daar dus NIET in

Helaas heb ik niet een Mercedes computerprogramma, dus als iemand mij hiermee kan helpen? zou dat zeer welkom zijn.
de reden van deze mail is, omdat ik de laatste tijd (een jaar ongeveer) alles maar dan ook allles wat ik doe en te maken heeft met een "Proffesioneel" zoals ze dat hier noemen (een bedrijf dus) gaat FOUT, dan kan het om 5€ gaan of 18000€ het gaat FOUT! en daar ben ik eigenlijk wel een beetje zat van.
Ik ga op mijn kop staan en op mijn handen lopen als ze me hier in Frankrijk eens laten zien dat ze ook een trots hebben om iets ZONDER fouten af te kunnen leveren!