[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remmen en geweldige service MB dealers FR : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 18:29

Remmen en geweldige service MB dealers FR

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmen en geweldige service MB dealers FR

Berichtdoor Bert190 » 15 maart 2016, 19:36

Hallo, laatst had ik het probleem dat mijn rechter voor rem bleef hangen.
Nu wilde ik dit vlug gaan repareren, omdat ik anders geen vervoer heb, en besloot voor de aardigheid eens een echte MB dealer op te zoeken, heen én terug 125Km verder... :mrgreen:

Nu laat ik hem mijn Carte Grise zien( Franse kenteken papieren) waarvan hun normaal gesproken het chassisnummer aflezen en daarmee in de computer de onderdelen opzoeken/bestellen.

Ik had dus nodig: reparatiesetje remcilinders remklauw voor, en omdat ik toch bezig was 4x remslangen.
Thuis had ik de reparatiesetjes voor de remcilinders remklauw achter al klaarliggen.

het reparatiesetje á 9.16€ ex valt me nog niet tegen, nummer: A 000 420 02 44
maar nu verteld me die beste man dat de remslangen allemaal gelijk zijn op mijn 1993 190 2.0 D, ok, kan???
maar kijk dan eens naar die prijs?!!!!!!!!!!!!! 36.28€ ex. :sick: ok, gaat nog steeds (het alternatief zou zijn bijv. taxitele of zo??? met meer als 1 week verzending/vertraging in mijn werk dus)

Kom ik vanmiddag thuis, laat de auto even afkoelen en begin met de achterremmen.
na de rem linksachter opgeknapt te hebben, ben ik zover de slang te wisselen, en wat blijkt? FEEST!!!! de koppeling die aan de koperen remleiding hoort te zitten hoort in een beugel aan de carrosserie te passen, en de nieuwe remslang past daar dus NIET in :whistle: deze remslangen hebben het nummer: A 129 428 00 35 Kan iemand mij vertellen of dit de goede zijn? En horen dezelfde slangen ook voorop???

Helaas heb ik niet een Mercedes computerprogramma, dus als iemand mij hiermee kan helpen? zou dat zeer welkom zijn.

de reden van deze mail is, omdat ik de laatste tijd (een jaar ongeveer) alles maar dan ook allles wat ik doe en te maken heeft met een "Proffesioneel" zoals ze dat hier noemen (een bedrijf dus) gaat FOUT, dan kan het om 5€ gaan of 18000€ het gaat FOUT! en daar ben ik eigenlijk wel een beetje zat van.

Ik ga op mijn kop staan en op mijn handen lopen als ze me hier in Frankrijk eens laten zien dat ze ook een trots hebben om iets ZONDER fouten af te kunnen leveren! :think: :clap:
Groeten, Bert
Bert190
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Remmen en geweldige service MB dealers FR

Berichtdoor Bert190 » 15 maart 2016, 20:14

Yep, de "poids lourds" in Avermes.

Ik weet wat je bedoelt, maar dat is juist het probleem, de stomp op de slang is VEEL te dik! past niet!!!! :violin:
Groeten, Bert
Bert190
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Re: Remmen en geweldige service MB dealers FR

Berichtdoor Bert190 » 22 apr 2016, 08:51

Inmiddels ben ik weer terug geweest, en heb een andere persoon achter de balie van het magazijn gesproken, en die heeft wel de goede slangetjes voor achter besteld, die zitten er inmiddels weer op, helaas ben ik door al dat gedoe vergeten de nummers te noteren, en de verpakkingen heb ik inmiddels ook al weer weggegooid :blush: Oh ja, de prijs was ook een stuk minder dan die dure voorslangen!!! (mijn tip, koop géén remslangen bij de dealer, die zijn 10x duurder als bij Taxiteile!)
Groeten, Bert
Bert190
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek W201