Tijdens een apk-controle constateerde de keurmeester een lekkage bij de cardan/differentieel.
De cardan-kering moest vervangen worden, en die wilde hij wel vervangen voor me.
Eenmaal naar de dealer geweest, 11,95 betaalt..naar de garage..laten monteren. Kees is waarschijnlijk klaar..
2 weken later..eergister om precies te zijn. Begint er uit het niets iets te zoomen? ik denk goh..nu al een wiellager stuk..?
volgende dag werd dat in 1 klap erger..harde gezoom..en als je bijna stil staat wat gerinkel en getik..
Naar de zelfde garage terug gegaan, en die beweert dat de cardan stuk is..
Ik vertrouwde het niet helemaal, en ging voor een second opinion naar een andere garage via via. Ik hield me mond en liet hem op ze gemak kijken. Na grondig onderzoek vroeg hij: heb jij hem pas door iemand onder handen laten nemen?
Ja antwoordde ik..ik heb de cardan-as kering vervangen..
Nou..antwoordde hij..aan die monteur heb je dit nu te danken.

Klopt dit?
oplossing is nu om een cardanklok van een benzine auto erop te gooien, omdat die op zou passen.
Ik vroeg me af, hoe het dan zat met de cardanoverbrenging?
en wat kost een nieuwe of 2e handse cardanklok?
Gaat om een 190=serie 2,5 diesel uit 1985 met 370.000 km (die na de reparatie te koop komt te staan)