door Stern » 15 okt 2012, 22:00
Beste Forumleden,
Wilde jullie even op de hoogte stellen dat ik een 190 erbij hen.
Specificaties, 190, is een luxere uitvoering van de 180, o.a. meer chrome en een zwaardere motor, 75 pk ipv 52, type W121, bouwjaar 1958, eerste serie, dus rozetten op de bumper, smalle hoge gril, bakelieten stuur met chrome ring die tevens dienst doet als richtingaanwijzer.
Dit terwijl ik in mijn voorstel topic deze auto te ver terug in de tijd vond gaan, ben ik er de laatste tijd weer aan gaan denken, er een tegengekomen op internet, bekeken, en een dag later gekocht.
Rijden is wel even wennen, geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachting, richtingaanwijzer gaat niet automatisch terug, diagonaal banden, oftewel meer zijwindgevoelig, een zeer luxe veergedrag, en, alle rijders van een Mercedes-Benz Oldtimer groeten zeer enthousiast als je ze tegenkomt!
Helaas zit de handleiding er niet meer bij, hier ben ik dan ook nog op zoek naar, indien iemand er een weet, alsmede de folder van deze auto, hou ik mij van harte aanbevolen.
Gr. Stern
- Bijlagen
-

- 121binnenklein.JPG (75.79 KiB) 2904 keer bekeken
-

- 121achtergoed.jpg (56.83 KiB) 2904 keer bekeken
-

- voor2goed.jpg (76.08 KiB) 2904 keer bekeken
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.