door Web » 26 aug 2012, 17:23
Voor mij is zo'n auto precies evenveel waard als zonder 60 dagen kaart. Ik hoop ook dat de mogelijkheid er dan komt, om toch de wegenbelasting te betalen, net als ieder ander, en dan wél dagelijks te mogen rijden. Dat zou voor vele dagelijkse rijders ook een uitkomst zijn om niet METEEN een andere auto te hoeven kopen.
Maarja, de prijzen zullen wel wat zakken ja, zeker van de diesels, als dagelijks gebruik van oldtimers moeilijker gemaakt wordt. Ik blijf erbij: wie zo'n auto koopt voor dagelijks gebruik, neemt heel bewust het risico dat dat een keer verboden wordt. Niet leuk, maar je had het wel aan kunnen zien komen. Gebeurt gewoon veel te massaal.
Ik hoop alleen dat de hobbyauto's niet te veel hoeven te lijden onder de aanpak van het dagelijks gebruik van oldtimers; oftewel dat het kind niet met het badwater weggegooid wordt. Hoop niet dat ik over een paar jaar heel zuur moet gaan klagen dat de dagelijkse 'vrijrijders' mijn hobby verziekt hebben. Maar zolang ik de belastingvrije W-nummers op elke straathoek zie vrees ik het ergste. Het is gewoon zwaar uit de hand gelopen, dat zien jullie toch ook wel.
Het liefst zie ik dat het blijft zoals het is, en daar zet ik me ook voor in. Met de nieuwe regels is het dagelijks dieselen in een oldtimer sowieso een aflopende zaak. Op een gegeven moment zijn alle diesels t/m 1986 wel een keer weggeroest. Maar er gaan helaas veel stemmen op om dat niet af te wachten.
Als er dan echt nog iets moet veranderen; dan maar 60 dagen kaart (MET de optie om het hele jaar te mogen rijden als je wegenbelasting betaalt). Alsjeblieft geen vleeskeuring op historische waarde, conditie of dat soort subjectief gedoe (dan keuren ze sowieso alle W201,123 en 124 af: daar zijn er nog veel te veel van, dus nul historische waarde!!). En ook niet verbannen uit de grote steden graag... hoewel ik er zelf zelden kom. Ook geen importverbod voor oldtimers aub... en zo zijn er nog wel meer maatregelen denkbaar, die iedere oldtimerbezitter zouden treffen, ipv alleen de groep waar het eigenlijk om gaat...
En zolang het dagelijks dieselen in een belastingvrije Benz uit de klauw blijft lopen, komt dat gewoon een keer. Vroeg of laat. Kun je donder op zeggen. Dus pleeaaaassseee laat het gauw uitsterven nu....