door Stern » 11 okt 2012, 21:12
Ruben,
Jouw opmerkingen gelezen te hebben, begrijp ik hieruit dat je een auto wilt hebben die bewondering opwekt, een zgn. Nekkendraaier, met een zware motor, 6 of 8 cilinder.
Als je dan een auto neemt van na 1980, moet je wel een apart model nemen, wat mijn inziens altijd een coupe of cabriolet is, bv je huidige auto. (ik blijf erbij, dat is echt een nekkentrekker, opvallend, statig en geen petjesauto, zal altijd respect afdwingen, mijn inziens zal het heel, heel veel moeite kosten om iets hoger op de ladder te vinden!).
Mijn tips zijn, uitgaande van Mercedes:
-CLK 320 coupe, model W208, is eerste model, rijdt fantastisch, heb er zelf 1 gehad.
-SLK 230 Compressor of 320. Bij Bossen & De Bakker, mijn garage, staat een 230 rood bj 1998, smetteloos.
-R129, deze rijden echt fantastisch, het onderstel van een W124, maar dan helemaal verbouwd en geperfectioneerd. Was ook de basis voor de W140. Echter, heeft als cabriolet wel windgeruis, met de hardop niet, ziet er dan nog perfect uit. Echter de elektrische kap heeft veel kans op storing wat kostbaar en niet altijd te maken is (ca. 27 hydraulische cilinders....) Heb ook deze auto gehad, was hier heel tevreden over, zou hem echter niet meer kopen.
En als sedan een W140.
Voor 1980,
-Een W116, de eerste echte S-klasse, met veel chroom, wat altijd mooi staat bij een oude auto, en past in je budget.
Met deze auto heb je ook een echte nekkentrekker.
Bovenstaande auto's zijn allemaal auto's die nu kwa waarde op een dieptepunt zitten, weet het van de W116 niet zeker, en zijn puur mijn keuzes, uitgaande van een maximaal budget van € 10.000,00.
Heb zelf b.v. net een 190 uit 1958 gekocht, wegenbelasting vrij maar ook APK vrij! En is ook een rasechte nekkentrekker, overal waar ik kom spreken de mensen me aan, en rijders in een oudere Mercedes knipperen allemaal met hun licht en zwaaien, geweldig! Zal deze auto komend weekend of volgend weekend op dit forum voorstellen.
Van bovenstaande auto's heb ik alle documentatie, dus als je meer info wilt.......
Veel succes met je keuze! (de keuze maken is ook al leuk, misschien wel het leukste)
Gr. Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.