Wat ik er tot nu toe aan veranderd heb zijn een aantal kleine zaken, zoals:
- Het wit spuiten van de zilverkleurige grill.
Technisch gezien tot nu toe ongeveer 1200 euro uit moeten geven voor onderhoud. Dit was voor remmen, laswerk, aandrijfstang(beginpunt) vervangen (vanwege bonkend geluid als ik gas los laat. De aanpassing heeft trouwens niet geholpen want ik heb er nog steeds last van) .
2 maanden geleden, is er iemand bij mij achterop gereden (ong. 20-30 km/uur). de bumper zat er toen scheef op en er zat een knik in het onderste deel van de achterkant. Ik heb het laten repareren bij een schadeherstelbedrijf, dat koste ongeveer 1650,- euro.
Enkele dagen naardat ik de auto weer terug had van de schadeherstel, rijd ik achteruit tegen een lantaarnpaal. Gelukkig zit er alleen op de kofferbakdeksel een beschadiging, en er zit nu knik(je) in. uiteraard ben ik nu druk op zoek naar een een mooie witte 2e hands achterklep.
De auto rijd echt super, alleen wat problemen gehad met: het remmen werk, laswerk (auto en uitlaat), soms bonk geluid (nog steeds) bij loslaten gaspedaal.
De gehele winter, altijd starten en lopen. Afgelopen winter, had ik een keer haast omdat ik me verslapen had, toen heb ik ongeveer 125 kilometer (Groningen - oldenburg) achter elkaar rond de 160 km/uur en sneller gereden. Mijn oude MB hield zich hier heel goed bij, echt een klasse wagen (p.s. verbruik was 1:6 o.i.d.

Echter zit ik er helaas toch aan te denken de MB te verkopen met pijn in mijn hart, de reden ervan is dat
- ik teveel kilometers ben gaan maken dat benzine rijden nog uit kan;
- dit is niet de hoofreden maar speelt wel een beetje me. Het lukt me nauwelijks (net niet helemaal zoals ik wil) en het kost de nodige geld/werk om de MB op het niveau (qua roest/plaatwerk) te houden zoals ik hem gekocht heb (hier en daar wat kleine plekjes zoals wielrand en deur). Dit vind ik zonde. Het komt schat ik ook omdat mijn MB altijd buiten moet staan aangezien ik geen garage heb. Ik ben tot het idee/conclusie gekomen dat een garage gewenst/nodig is om het plaatwerk mooi en roestvrij/roestarm te kunnen houden.
Groet Egbert